Ders Adı Sağlıkta Kalite Standartları
Ders Kodu SBS-219
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Kübra Ağırkaya
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Tarihsel Gelişimi, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi, Sağlıkta Kalite Yönetim Sistemleri, Kalite Ödülleri, Sağlık Bakanlığı Kalite Çalışmaları, Sağlık Hizmetlerinde Dış Değerlendirme ve Akreditasyon, Hasta ve Çalışan Güvenliği Uygulamaları, Tıbbi Hatalar, Tıbbi Hataların Hukuki Boyutu, Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri, Kalite İyileştirme Araçları, Sağlık Hizmetlerinde Kalite, Maliyet ve Teknoloji İlişkisi, Dünya’da ve Türkiye’de Klinik Kalite Uygulamaları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sağlık hizmetlerinde maliyetlerin giderek artığı günümüz koşullarında, kıt kaynakların en yüksek artı değeri yaratacak şekilde sunulabilmesi, üst yönetimin desteğiyle kalite yönetimi anlayışının kurumun bütününde uygulanmasına bağlıdır. Bu dersin amacı, sağlık kurumlarında kalite kavramını, kalite güvence sistemlerini, ulusal ve uluslararası sağlıkta akreditasyon standartlarını, kalite iyileştirme araçlarını ve kalite çalışmalarındaki etkin liderlik anlayışını öğrencilere aktarmak ve bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Sağlıkta kalite yönetimi ve işleyişine hakim olmak
2 Toplam Kalite Yönetimi felsefesini benimser
3 Sürekli kalite iyileştirmenin sağlık hizmetlerine katkısını yorumlar
4 Kalite güvence sistemlerinin özelliklerini tartışır
5 Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kalite Tanımı ve Öncüleri
2 Kalite Yönetimi Perspektifinden Yönetim Düşüncesi
3 Kalite Yönetiminin Evrimi
4 Tarihsel Olarak Kalite Anlayışı
5 Toplam Kalite Yönetimi
6 TKY'nin Uygulanmasında Karşılaşılan Zorluklar
7 Sağlık Hizmetlerinde Kalite
8 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetim Sistemleri
9 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
10 Kalite İyileştirme ve Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar
11 İş Sağlığı Ve İş Güvenliğinin Tarihçesi
12 WHO ve İLO'nun İş Sağlığı ve Güvenliği İle İlgili Eylemleri
13 DSÖ Sağlıklı İşyeri Modeli: Kapsamlı Bir Düşünce ve Davranış Tarzı
14 Çalışma Sağlığını Etkileyen Faktörler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 103    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim Elemanı Ders Notları
Diğer Kaynaklar Öğretim Elemanı Ders Notları
Materyal
Dökümanlar Öğretim Elemanı Ders Notları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme/ Sıdıka KAYA
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri