Ders Adı Çevre Koruma
Ders Kodu OPT-3154
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Eşe AKPINAR
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çevre kirlenmesi tanımı ve kavramı, suların kirlenmesi ve kirleticilerin etkileri, su kirlenmesi kontrolü. Hava kirlenmesi, kirlenme etkileri ve kontrolü. Toprak kirlenmesi, kirlenme etkileri ve kontrolü. Katı atıklar ve yönetimi. Gürültü, etkileri ve kontrolü. Radyoaktif kirlenme, etkileri ve kontrolü. Çevresel etki değerlendirme uygulamaları ve mevzuatı.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin çevre hakkında gerekli bilgileri almalarını ve çevre korumaya katkıda bulunmalarını sağlamaya yönelik davranışlar geliştimelerini sağlamak.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Çevresinde ve çalıştığı sektörde çevre kirliliğini önlemeye yönelik gerekli tedbirleri almak.
2 2. öğrencilerin yaşadığı ortamdan kaynaklanan çevre kirliliği hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak.
3 3. Çevresel sorunların çözümünde toplumsal bilincin oluşturulmasına katkı sağlama.
4 4. Çevre ve iklim değişikliği üzerinde sektörel faaliyetlerin etkisini anlamak.
5 5.Yerel ve küresel çevre konuları hakkında bilinçli olmak.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çevre kirlenmesinin tarifi ve kaynakları
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
2 Hidrolojik çevrim, kirleticilerin tesirleri, akarsuların ve göllerin kirlenmesi
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
3 Su temini ve tasfiyesi, kullanılmış suların uzaklaştırılması ve tasfiyesi
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
4 Su kalitesi kontrolü
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
5 Katı atıkların kaynakları
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
6 Katı atıkların planlanması
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
7 Hava kirletici kaynaklar
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
8 Hava kirlenmesi kontrolü
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
9 Gürültünün fiziksel özellikleri, gürültü kriterleri
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
10 Gürültü kontrolü
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
11 Radyoaktif atıklar, radyasyon çeşitleri, radyoaktivite
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
12 Radyoaktif atıkların bertarafı
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
13 Toprak kirlenmesi
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
14 Çevresel etki değerlendirmesi
  Ön Hazırlık: Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 1.Mesleği ile ilgili teorik ve pratik yetenekleri kazanma. 2
2 2.Gözlük yapımı hakkında yeterli pratik bilgiye sahip olma ve bu bilgilerden yararlanarak en iyi şekilde gözlük yapabilme becerisine sahip olma. 1
3 3.Numaralı optik camlarını hatasız ölçme yeteneğine sahip olma. 2
4 4.Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi ve mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma, iş hukukunda işçi-işveren haklarını bilmek. 3
5 5.Günümüzde kullanılan modern cam kesme makinelerini kullanma becerisi. 1
6 6.Optik aletler konusunda yeterli bilgiye sahip olma. 1
7 7.Performans değerlendirme stratejilerini bilip, sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif bir biçimde değerlendirmek ve denetlemek. 2
8 8.Yönetim, iş güvenliği ve işçi sağlığı hakkında bilgi sahibi olma. 3
9 9. Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,çözüm üretebilme. 5
10 10.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. 3
11 11.Mesleki teknolojik gelişmeleri izlemek ve optik alanına yönelik konularda araştırmalar yapmak, elde edilen bulguları kişisel tecrübeleriyle harmanlayarak çalışma alanına uygulamak, Sektördeki dinamizmi (fuar, sempozyum) izleyerek, bu alanda yaşanan gelişmeleri değerlendirip öğrendiklerini kendi işletme bünyesine uyarlayabilmek. 2
12 12.Sağlıklı insan ilişkileri kurabilme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Karpuzcu, M., “Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü”, ISBN: 975-7663-10-7, Kubbealtı Neşriyatı, 2004, İstanbul, Türkiye, 2. Karpuzcu, M., “Su Temini ve Çevre Sağlığı”, ISBN: 975-7663-82-4, Kubbealtı Neşriyatı, 2005, İstanbul, Türkiye. 3. Arceivala, S., “Çevre Kirliliği Kontrolünde Atıksu Arıtımı”, (Türkçeye Çevirenler: Ali Hakan Balman, Vahap Balman), ISBN: 975-92817-0-8, Ankara, Türkiye.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri