Ders Adı Işık Tekniği
Ders Kodu FOK-3251
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Özgür Özen
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Işığın Doğası, Aydınlatmanın Temel İlkeleri, Aydınlatma Teknikleri, Işık Kaynakları, Dağınık Işık Kaynakları ve Kullanımı, Diğer Işık Kaynakları, Projektör Ve Bölümleri, Işık Yapım Malzemeleri, Filtreler, Reflektörler, Işık Kontrol Sistemleri, Işık Kontrol Masası Ayarları, Işık Askı Sistemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste öğrenci, fotoğraf aydınlatması yapmak ile ilgili yeterlilikler kazanacaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Çekim ortamı düzenlemek
2 Farklı ışık kaynaklarıyla aydınlatma yapmak
3 Yardımcı malzemelerle aydınlatma yapmak
4 Aydınlatmayı kontrol etmek
5 Çekim yaparken ışıkları teknik ve estetik düzeyde kullanmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Işık ve Işık Kaynakları
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
2 Kontrast ve Aydınlatmada Kontrastlık
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
3 Aydınlatmada Gölge
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
4 Röportajlar için aydınlatma düzeni
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
5 Stüdyolarda Aydınlatma
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
6 Işık Yansıtma, Kısıtlama, Yumuşatma
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
7 Pencereden gelen ışığı kullanmak
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
8 Arasınav, vize
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
9 Sonsuz Beyaz Aydınlatılması
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
10 Chroma Key aydınlatılması
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
11 Araç içi Aydınlatma
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
12 Gün Işığı Aydınlatması
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
13 Aydınlatmada Kullanılan Terimler
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
14 Aydınlatma Araçları
  Ön Hazırlık: Kamburoğlu, Ö. (2012). Fotoğrafın Büyüsü: Işık. İstanbul: Say Yayınları. Kırık, A. M. (2013). Sinemada Renk Öğesinin Kullanımı: Renk ve Anlatım İlişkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 2(6).71-83 Koca S. (2011). Sinematografik Görüntünün Üretilmesinde Görme Biçimlerinin Rolü ve 2000 Sonrası Türk Sineması, Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. McLernon, B. (2010). Lighting Digital Field
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 2
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 2
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 1
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 1
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 2
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. 2
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 3
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 2
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 2
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 2
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 2
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 2
13 Fotoğrafçılık ve diğer görsel sanatlar konusunda spesifik çalışmalar ve araştırmalar yapar 2
14 Fotoğrafçılık ve kameramanlık la ilgili çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 5 25
Ödevler 3 3 9
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 97    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ..........................................................................................................................................................................................................................................................................
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri