Ders Adı Siyasal İletişim
Ders Kodu FOK-3160
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 4-M.Fatih Ecevit
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Siyasal iletişim kavramı, diğer disiplinlerle ilişkisi, yöntem ve teknikleri, siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar, siyasal partiler,siyasal pazarlama, siyasal reklamcılık, dünyadan ve Türkiye' den örnekler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerinin irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmıştır. Medyanın etkisini değerlendirmek.
No Dersin Kazanımları  
1 İletişim ve siyaset hakkında yorum yapabilecek.
2 Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri takip edebilecek ve bunları alanına uyarlayabilecek.
3 Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin, siyasal iletişimdeki yerini ve önemini saptamak
4 Siyasal iletişimde kullanılan farklı kanalları (geleneksel medya, sosyal medya, internet vb.) ve etkilerini analiz edebilir.
5 Siyasal kampanyaların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Siyasal iletişim olgusu ve süreci
2 Siyasal iletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi
3 Siyasal iletişim yöntem ve teknikleri
4 Siyasal Pazarlama, Siyasal Reklamcılık
5 Siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar
6 Siyasal iletişim ve siyasal kampanyalar
7 Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler
8 Partilerin siyasal iletişim stratejileri,
9 Ara sınav
10 Siyasal iletişim ve medya ilişkisi
11 Çeşitli ülkelerin siyasal reklam örneklerinin incelenmesi
12 Çeşitli ülkelerin siyasal reklam örneklerinin incelenmesi
13 Partilerin iletişim stratejileri, dünyadan ve Türkiye' den örnekler.
14 Partilerin iletişim stratejileri, dünyadan ve Türkiye' den örnekler.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 5
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 1
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 1
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 1
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 1
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. 5
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 1
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 5
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 5
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 1
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 5
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 5
13 Fotoğrafçılık ve diğer görsel sanatlar konusunda spesifik çalışmalar ve araştırmalar yapar 1
14 Fotoğrafçılık ve kameramanlık la ilgili çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 3 15
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 87    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri