Ders Adı Görüntü Düzenlemesi
Ders Kodu FOK-3111
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) 4-M.Fatih Ecevit
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ders kapsamında, farklı dijital video ve resim işleme programlarını bir arada uyumlu olarak kullanması sağlanmaktadır. Aynı zamanda, farklı dosyaların uyumlu hale getirerek bir bütün içerisinde görsel düzenemeler yapabilmesi sağlanır. Bununla beraber görsel düzenlemede görsel estetiğin çalışmalarda uygulanabilir bir hale getirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı: Video ve fotoğraflar üzerinde görsel düzenleme yapabilmesinin sağlanmasına yönelik olarak çeşitli fotoğraf ve video işleme programlarının teorik ve uygulamalı olarak öğreciler tarafından kullanımının öğretilmesi. Bununla beraber görsel düzenlemede görsel estetiğin çalışmalarda uygulanabilir bir hale getirilmesi amaçlanmıştır.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Dijital görsellerin çekimini yapabilir düzeye getirilmesi hedeflenmiştir.
2 2. Video kurgu programlarını ileri düzeyde kullanabilmesi öngörülmüştür.
3 3. Görselleri katmanlar oluşturarak düzenleyebilmesinin sağlanması hedeflenmiştir.
4 4. Dijital video formatlarını bilmesi hedeflenmektedir.
5 5. Fotoğraf, video ve diğer grafiklerin etkili kullanımını yapabilmesi ve bu materyalleri doğru bir biçimde görsel kurallara uygun kullanabilmesi hedeflenmiştir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dijital görüntü dosya türleri.
2 Fotoğraf, resim ve grafik.
3 Video dosya türleri, PAL, SECAM, NTSC
4 Video Codecler ve Video çözünülürlüğü.
5 Fotoğraf işleme programları ve katmanlar.
6 Non Linear Kurgu programları ve katman çalışması.
7 Yeşil Perde ve Mavi Perde Uygulamaları
8 Durağan fotoğrafların animasyonu.
9 Video düzenlemede fotoğraf kullanımı.
10 Transparan video ve Fotoğraf dosyaları oluşturma.
11 Dijital renk düzeltme
12 Dijital ışık ve realistik gölgelendirmeler.
13 Uygulamalı çekim örnekleri
14 Uygulamalı görüntü ve video düzenlemesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 4
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 5
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 5
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 5
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 5
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. 1
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 5
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 5
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 5
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 1
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 5
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 5
13 Fotoğrafçılık ve diğer görsel sanatlar konusunda spesifik çalışmalar ve araştırmalar yapar 5
14 Fotoğrafçılık ve kameramanlık la ilgili çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 2 15
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 8 2 16
Ödevler 1 20 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 1 5 5
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 117    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu .........................................................................................................................................................................................................................................................
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri