Ders Adı Reklamcılık
Ders Kodu FOK-3107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Şakir Hüseyin Aksöz
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1 - Reklamın tanımı, 2 - Reklamın nasıl yapıldığı, 3 - Reklamın çeşitleri, 4 - Reklamın özellikleri, 5 - Reklamın üstünlükleri, 6 - Reklamda kullanılan medya araçları ve reklamda medya planlaması, 7 - Reklamda bütçe planlaması, 8 - Hedef kitle ve sektör analizi, 9- Reklam planlaması, 10- Reklamın aşamaları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere; günümüz piyasa şartlarında reklamın ne olduğunu,reklamın önemini, reklamın nasıl yapılması gerektiğini, hangi araçlarla yapıldığını, ekonomiye etkisini, reklam planlamasının nasıl yapılacağını, özelliklerini, diğer unsurlara göre üstünlüklerini ve hayatımızdaki yerini öğretmek.
No Dersin Kazanımları  
1 1 -Reklam ve reklamcılığın genel mantığının anlaşılması,
2 2 -Reklamcılıkta planlamanın anlaşılması,
3 3 - Reklamcılıkta piyasa ve sektörlerin değerlendirilmesi,
4 4 - Reklamcılıkta medyanın kullanılması ve medya planlaması,
5 5 - Reklamcılıkta bütçeleme,
6 6 - Reklam kampanyası düzenleme ve kampanya değerlendirilmesi.
7 Reklamı bir iletişim süreci olarak kavrar, reklama ait temel terminolojiyi anlar ve kullanırlar.
8 Pazarlama ve reklam ilişkisini öğrenirler.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Reklam nedir? Reklamcılığa Genel bakış ve reklamın genel mantığı
2 Reklamın özellikleri reklamın üstünlükleri Sektörel karşılaştırma...
3 Reklamın amaçları nelerdir? Reklamın hedefleri? Amaç ve hedef farklılıkları
4 Reklam çeşitleri. Reklamın çeşitlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar...
5 Uygulama ve atölye çalışması. Dersle ilgili reklam uygulaması ve uygulama kontrolü
6 Reklam yönetimi, reklam departmanı ve yöneticinin özellikleri, yapması gerekenler...
7 Reklam metin yazarlığı, reklam metni hazırlama ve yazılı ve görsel reklamlar için slogan çalışması
8 Uygulama ve atölye çalışması. Dersle ilgili reklam uygulaması ve uygulama kontrolü
9 Reklamın fonksiyonları,reklamda pazar ve sektör belirlenmesi
10 Reklam bütçesinin belirlenmesi ve reklamda mesajın önemi
11 Reklam medya araçlarının seçimi ve reklam etki alanlarının ölçümü
12 Reklam planlamasının yapılması, reklamda planlama aşamaları
13 Görsel ve yazılı reklam hazırlanması, uygulama ve kontrol...
14 Görsel ve yazılı reklam hazırlanması, uygulama ve kontrol...
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 4
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 3
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 4
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 5
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 5
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. 4
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 4
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 3
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 4
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 4
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 3
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 3
13 Fotoğrafçılık ve diğer görsel sanatlar konusunda spesifik çalışmalar ve araştırmalar yapar 5
14 Fotoğrafçılık ve kameramanlık la ilgili çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 20
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 4 10 40
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 126    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Reklamda Yaratıcılık – Stephen Baker ve ders notları. Reklam çalışmaları Reklam örnekleri ve saha çalışmaları
Diğer Kaynaklar Reklamda Yaratıcılık – Stephen Baker ve ders notları. Reklam çalışmaları Reklam örnekleri ve saha çalışmaları
Materyal
Dökümanlar Reklamda Yaratıcılık – Stephen Baker ve ders notları. Reklam çalışmaları Reklam örnekleri ve saha çalışmaları
Ödevler Bireysel ve gruplar halinde reklam çekimi Yazılı ve görsel reklam hazırlanması Slogan çalışması Metin çalışması
Sınavlar 1 vize, 1 final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri