Ders Adı Ölçme Bilgisi
Ders Kodu YAP-3110
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Arazi ölçme teknikleri,Nivelman işleri,Boy Kesit Çıkartmak,En Kesit Çıkartmak, Plankote Ölçüleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İnşaat teknikerliği öğrencilerine çeşitli arazilerin ölçülmesi ve ölçümlerin büroda hesaplarının yapılması ve projenin araziye aplikasyonu
No Dersin Kazanımları  
1 1. Kullanılan ölçü ve birimlerini tanır
2 2. Ölçek ve dönüşümlerini yapar
3 3. İmar kanununu, basit uygulamalarını ve kullanılan teknik terimleri kavrar
4 4. Değişik arazi şartlarında doğruların belirlenmesini kavrar ve arazide uygulamasını yapar
5 Çeşitli uzunluk ölçüm cihazlarını kullanarak uzunluk ölçümünü kavrayabilme ve arazide uygulamasını yapabilme
6 Yükseklik ölçüm cihazlarını kullanarak yüksekliklerin ölçümünü kavrayabilme ve arazide uygulamasını yapabilme
7 Eşyükseklik eğrilerinin özellikleri, eşyükseklik eğrili planlardan gerekli bilgilerin alınması ve kesitlerin çıkarılması kavrayabilme
8 Yatay ve düşey açı ölçümünü, poligon türlerini,poligon tesis edilmesini ve tesis edilmiş poligon üzerinde gerekli ölçümlerin yapılmasını kavrayabilme ve arazide uygulayabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Topografyanın tanımı ve kullanım yerleri
2 Ölçü birimleri
3 Ölçekler ve dönüştürülmeleri
4 İmar bilgisi
5 Ölçme hataları
6 Doğruların belirtilmesi
7 Uzunlukların ölçülmesi
8 Dik inme dik çıkma
9 Yükseklik ölçümü
10 Eşyükseklik eğrileri
11 Açısal ölçüm ve poligonlar
12 Alan hesapları
13 Alan hesapları
14 Hacim hesapları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Yapı Denetimi Programı içinde ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar ve denetler. 2
2 Mimari ve statik projeleri bilgisayar ortamında çizebilir ve raporlar hazırlayıp sunar. 2
3 Yapı Denetimi Programına uygun alanlardaki yeterli pratik ve teorik bilgilerin verilmesini sağlar 2
4 Yapı olarak adlandırılan her alanda yapılan uygulamaları anlama ve uygulama becerisi sunar. 2
5 Gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi sunar 3
6 Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olmasını sağlar. 2
7 Öğrencinin bilim ve teknolojide meydana gelecek değişim ve gelişimi takip edebilmesini sağlar 2
8 Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi sunar 2
9 Uygun alanlarda kendi işyerini kurma ve işletme bilgisi sunar. 3
10 Aktif çalışma yapan firmalarda ve kamu kuruluşlarında görev alabilecek bilgiye sahip ara eleman olarak yetişmesini sağlar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar İnal Cevat ve Diğerleri,’’ Topografya ölçme bilgisi’’, Nobel yayın, Ankara, 2006 3194 sayılı İmar kanunu ve Isparta imar yönetmelikleri
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri