Ders Adı Java Programlama II
Ders Kodu BPR-3265
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Halit ÇETİNER
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Nesneye dayalı programlama dili, Java, Java Programlama dili geliştirme ortamı, Java programlama dili ile program geliştirme
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Birinci kazanım, nesneye dayalı programlama kavramlarını öğretmek.
2 İkinci kazanım, Java programlama dilinin temellerini öğretmek.
3 Üçüncü kazanım, java swing tasarımlarının düzenlenmesini öğretmek.
4 Dördüncü kazanım, java swing ile veritabanı uygulamaları geliştirmek.
5 Beşinci kazanım, java ile hem konsol hem de swing uygulamalarını birlikte geliştirebilmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Java'da konsol ve form uygulamalarının teorik yanı
2 Java konsol ve form uygulamalarına genel bakış
3 Java programlama dilinde kullanılan karar yapılarına ait pratik uygulamalar
4 Java programlama dilinde kullanılan veri tiplerine ait pratik uygulamalar
5 Java programlama dilindeki çok boyutlu dizi yapısının incelenmesi
6 Paket, metot ve sınıf gibi nesne tabanlı programlamada kullanılan kütüphanelerin incelenmesi
7 Kalıtım, Soyutlama, Çok biçimlilik gibi nesne tabanlı programlama kavramları ile uygulama geliştirimi
8 Nesne tabanlı programlama ile Java Swing tabanlı arayüzler geliştirmek
9 Nesne tabanlı programlama ile Java Swing tabanlı uygulamalar geliştirmek
10 Mysql veritabanı kurulumu ve phpmyadmin arayüzünün tanıtılması
11 DefaultTableModel, DefaultListModel gibi java swing bileşenlerinin incelenmesi
12 Java Swing tabanlı uygulamalarda Jtable, Jlist kullanımı
13 Nesne tabanlı programlama ile Java Swing tabanlı ekleme, silme, güncelleme ve getirme uygulamalarının geliştirimi
14 Nesne tabanlı programlama ile Java Swing tabanlı farklı işleme uygun arayüzleri arasında bağlantının sağlanması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 1
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 0
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 0
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 0
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 0
15 Veri yönetimi, veri işleme ve analiz etme becerisine sahiptir. 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 81    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Diğer Kaynaklar https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Materyal
Dökümanlar https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Ödevler https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri