Ders Adı Mobil Programlama II
Ders Kodu BPR-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Halit ÇETİNER
Dersin Yardımcıları Yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Android Programlamaya Giriş, Android Studio, Layouts, Activity, Activity Yaşam Döngüsü, UI Components, intent, Fragment, Veri Tabanı İşlemleri, Restful Web Servislerine Erişim
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Android işletim sistemi üzerinde uygulamalar geliştirebilmek.
No Dersin Kazanımları  
1 İlk kazanım, mobil uygulama tasarım yerleşim düzenlerinin incelenmesidir.
2 İkinci kazanım, mobil uygulama tasarım yerleşim düzenlerinin uygulanmasıdır.
3 Üçüncü kazanım, mobil uygulamalarda retrofit, volley gibi api sistemlerinin incelenmesidir.
4 Dördüncü kazanım, mobil uygulamalarda retrofit, volley gibi api sistemlerinin uygulanmasıdır.
5 Beşinci kazanım, mobil uygulamalarda, tasarım araçlarının detaylı kullanımı.
6 Altıncı kazanım, galeri gibi erişim izinlerinin tanımlanarak opencv kütüphanelerinin mobil uygulamalarda kullanılmasıdır.
7 Yedinci kazanım, mobil uygulamaların Sqllite, firebase gibi veritabanları ile entegrasyonunun sağlanmasıdır.
8 Sekizinci kazanım, yapıcı methodların kullanılmasıdır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Temel web servis uygulamalarına giriş
  Ön Hazırlık: OBS'deki 1.hafta dökümanları
2 Çoklu Aktiviteli Retrofit Tabanlı Get API Uygulamaları
  Ön Hazırlık: OBS'deki 2.hafta dökümanları
3 Çoklu Aktiviteli Retrofit Tabanlı Get, Post, Put ve Delete API Uygulamaları
  Ön Hazırlık: OBS'deki 3.hafta dökümanları
4 Çoklu Aktiviteli Retrofit Tabanlı Get, Post, Put ve Delete API Çıktılarının Recyclerview dönüşümü
  Ön Hazırlık: OBS'deki 4.hafta dökümanları
5 SwipeRefreshLayout ve RecyclerView Entegrasyonunun Sağlanması
  Ön Hazırlık: OBS'deki 5.hafta dökümanları
6 Recyclerview ItemClickListener olaylarının tanıtılması
  Ön Hazırlık: OBS'deki 6.hafta dökümanları
7 Recyclerview ItemClickListener olaylarının uygulanması
  Ön Hazırlık: OBS'deki 7.hafta dökümanları
8 Birden fazla alt sınıflardan oluşan API bilgilerinin tanıtılması
  Ön Hazırlık: OBS'deki 8.hafta dökümanları
9 Birden fazla alt sınıflardan oluşan Api bilgilerinin kullanıcı arayüzlü Android uygulaması geliştirimi
  Ön Hazırlık: OBS'deki 9.hafta dökümanları
10 Çoklu Aktiviteli Retrofit Tabanlı RecyclerView Dönüşümlü Uygulamaların Tasarlanması ve Uygulanması
  Ön Hazırlık: OBS'deki 10.hafta dökümanları
11 Canvas, Paint, Path, Point, MotionEvent kütüphaneleri ile Paint Uygulamasına Giriş
  Ön Hazırlık: OBS'deki 11.hafta dökümanları
12 Canvas, Paint, Path, Point, MotionEvent kütüphanelerinin İncelenmesi
  Ön Hazırlık: OBS'deki 12.hafta dökümanları
13 Canvas, Paint, Path, Point, MotionEvent kütüphaneleri ile Paint Uygulamasının Tasarlanması
  Ön Hazırlık: OBS'deki 13.hafta dökümanları
14 Canvas, Paint, Path, Point, MotionEvent kütüphaneleri ile Paint Uygulamasının Geliştirimi
  Ön Hazırlık: OBS'deki 14.hafta dökümanları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 5
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 4
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 1
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 1
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 1
15 Veri yönetimi, veri işleme ve analiz etme becerisine sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 10 100
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 144    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Diğer Kaynaklar 1. Android Studio Flamingo Essentials - Java Edition: Developing Android Apps Using Android Studio 2022. 2. 1 and Java 2. The Busy Coder's Guide to Advanced Android Development
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar Klasik
Materyal Diğer Yok
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri