Ders Adı Geliştirme Kartı Programlama
Ders Kodu BPR-3154
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1-Kablosuz iletişim öğelerini programlama ortamında kullanabilme.(Bluetooth, wifi zigbee....vb.) 2-Çevreden sensör değerlerini alıp buna göre akıllı otomasyon sistemleri oluşturabilme. 3-Ethernet, internet kontrollü sistemler oluşturabilme. 4-Sensör , rfid ve diğer yollarla girilen verileri basitçe database kullanıp depolayabilme. 5-Görüntü(kamera) ve ses verilerini kullanan sistemler oluşturabilme. 6-Cep telefonundan kontrollü sistemler oluşturabilme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin gerçek dünya objelerinin kablosuz olarak programlanmasını, ethernet ve internet üzerinden kontrolünü, basit veri tabanlarında saklanmasını, kamera-görsel ve ses verilerini, sensör sistemleriyle birleştirerek proje tabanlı programlama yapılarını kavrayıp uygulayabilmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 1-Kablosuz iletişim öğelerini programlama ortamında kullanabilme.(Bluetooth, wifi zigbee....vb.)
2 2-Çevreden sensör değerlerini alıp buna göre akıllı otomasyon sistemleri oluşturabilme.
3 3-Ethernet, internet kontrollü sistemler oluşturabilme.
4 4-Sensör , rfid ve diğer yollarla girilen verileri basitçe database kullanıp depolayabilme.
5 5-Görüntü(kamera) ve ses verilerini kullanan sistemler oluşturabilme.
6 6-Cep telefonundan kontrollü sistemler oluşturabilme.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mikrodenetleyicilere Giriş
2 Mikrodenetleyici Kartları
3 Program Geliştirme Platformu
4 Mikrodenetleyici Seçimi
5 Devre bağlantıları
6 Mikrodenetleyicinin Donanım Özellikleri
7 Genel Amaçlı Giriş-Çıkış Birimi
8 Zamanlayıcılar ve Sayıcılar
9 Analog Girişler
10 Seri İletişim
11 Darbe Genişlik Modülasyonu
12 Çevresel Birim Uygulaması
13 Çevresel Birim Uygulaması
14 Çevresel Birim Uygulaması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 4
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 4
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 4
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 0
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 0
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 0
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 0
15 Veri yönetimi, veri işleme ve analiz etme becerisine sahiptir. 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1) Arduino, Dikeyeksen yayınları, Coşkun Taşdemir, 2012 2) Projelerle Arduino, Kodlab Yayınları, Erdal Delebe , 2014 3) Raspberry Pi, Dikeyeksen yayınları, Arda Kılıçdağı, 2014 https://www.arduino.cc/ https://create.arduino.cc/
Diğer Kaynaklar 1) Arduino, Dikeyeksen yayınları, Coşkun Taşdemir, 2012 2) Projelerle Arduino, Kodlab Yayınları, Erdal Delebe , 2014 3) Raspberry Pi, Dikeyeksen yayınları, Arda Kılıçdağı, 2014 https://www.arduino.cc/ https://create.arduino.cc/
Materyal
Dökümanlar 1) Arduino, Dikeyeksen yayınları, Coşkun Taşdemir, 2012 2) Projelerle Arduino, Kodlab Yayınları, Erdal Delebe , 2014 3) Raspberry Pi, Dikeyeksen yayınları, Arda Kılıçdağı, 2014 https://www.arduino.cc/ https://create.arduino.cc/
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri