Ders Adı Grafik Tasarımı
Ders Kodu BPR-3103
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Şükrü KAYA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrenci Adobe Photoshop programının arayüzünü tanır, panel ve toolbarların özelliklerini öğrenir. Öğrenci görselleri düzenleyerek renk, doku ve efekt katabilir. Öğrenci metin özelliklerini kullanarak istenilen biçimde yazı oluşturabilir, oluşturduğu yazıyı görsel tasarım elemanı olarak kullanabilir. Öğrenci kendi başına bir tasarım oluşturarak istenilen formatta çıktı oluşturabilir. Ders içinde kullanılan dijital tasarım programlarında çeşitli grafik tasarım ürünleri tasarlar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencinin tasarım çalışmalarında kullanabileceği, aynı zamanda da piyasa da ağırlıklı olarak kullanılan Photoshop yazılımının temel olarak öğretilmesi ve yazılımların öğrenme süreci içinde tasarımların nasıl uygulanabileceği; nasıl bir yöntem geliştirilebileceği konusunda bir bakış açısı kazandırması bağlamında; yaptırılacak uygulama çalışmalarına bir yöntem önerisi getirmek amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Grafik formatları ve genel özellikleri, bitmap grafikler, vektörel grafikler, çözünürlük nedir, Adobe Photoshop programı arayüz bilgileri.
2 Araçlar tanıtımı; seçim ve çizim araçları
3 Görsel üzerinde istenmeyen öğelerin temizlenmesi; Stamp toll, Pacth Toll; Healing Brush ve Content Avare
4 Metin yazımı ve katman özellikleri; Clip mask, karışım modları, akıllı obje uygulamaları
5 Poster tasarımı yapılması
6 El ilanı tasarımı yapılması
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, ders hakkında bilgi
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Sözlü Anlatım.
2 Grafik formatları ve genel özellikleri, bitmap grafikler, vektörel grafikler, çözünürlük nedir, Adobe Photoshop programı arayüz bilgileri.
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Sözlü Anlatım.
3 Araçlar tanıtımı; seçim ve çizim araçları
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Uygulama
4 Seçim araçları ile dekupe yöntemleri;
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Uygulama
5 Seçim araçları ile dekupe yöntemleri;
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
6 Görsel üzerinde istenmeyen öğelerin temizlenmesi; Stamp toll, Pacth Toll; Healing Brush ve Content Avare
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
7 Sınav
8 Metin yazımı ve katman özellikleri; Clip mask, karışım modları, akıllı obje uygulamaları
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
9 Mockup çalışması
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
10 Mockup çalışması
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
11 Seçilen film afişinin yeniden yorumlanması
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
12 Poster tasarımı yapılması
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
13 El ilanı tasarımı yapılması
  Ön Hazırlık: Dijital eğitim; Demostrasyon ve Uygulama
14 Sınav
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek 4
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 3
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 3
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 4
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 3
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 2
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 4
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak 2
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 3
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 0 0
Ödevler 3 10 30
Sunum 0 0 0
Proje 1 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 131    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu W3Schools Online Web Tutorials: https://www.w3schools.com https://getbootstrap.com/
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Poster Tasarımı
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri