Ders Adı Veritabanı II
Ders Kodu BPR-3102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Remzi GÜRFİDAN
Dersin Yardımcıları Yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ms SQL Server ve SQL kullanarak veri tabanı sistemi oluşturma, SQL komutları/uygulamaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (MS SQL SERVER) ve SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak
No Dersin Kazanımları  
1 1) Klasik Dosya Sistemi genel yapısını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir
2 2) Veri tabanı temel kavramlarını bilir
3 3) Veri tabanı sistemleri alt yapısını ve veri modellerini bilir
4 4) İlişkisel veritabanın temel özelliklerini, anahtar, ilişki çeşitlerini bilir
5 5) İlişkisel özellikler ve ilişkisel matematik işlemlerini bilir
6 6) Bir sistemin veri tabanı tasarımını gerçekleştirebilir
7 7) Veritabanı yöneticisinin, uygulama programcısının, normal kullanıcının görevlerini bilir, veritabanı iç işlemlerini bilir
8 8) SQL (Yapısal Sorgulama Dili)kullanılan veri tiplerini bilir, SQL komutlarını kullanarak veritabanı, tablo oluşturabilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Klasik dosya sistemi temel özellikleri, avantajları, dezavantajları, Veritabanı sistemleri genel yapısı ve özellikleri
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
2 Temel veritabanı kavramları(tablo, alan, kayıt v.b.) veritabanı yazılımları, donanım alt yapısı, Veri Modelleri (Ağ, hiyerarşik, nesnel, ilişkisel), Veri soyutlanması, veritabanı sistemleri alt yapısı, veri bağımsızlığı, veri çok yüzlülüğü
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
3 Veritabanı yönetim sistemlerinin sınıflandırılmaları( veri modeline göre, veri saklama biçimine göre, fiziksel konumuna göre v.b.), Donanımlar, Yazılımlar(hizmet programları, Veri iletişim yöntemleri), Kullanıcılar
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
4 İlişkisel veritabanı özellikleri, tablolar, ilişkiler, anahtarlar, İlişkisel veritabanını matematiksel alt yapısı, Kartezyen çarpımı, bağıntı, ilişkisel matematik, ilişkisel matematik işlemleri
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
5 Veritabanı iç işlemleri (veritabanı güvenliği,yedekleme, kurtarma)
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
6 Veritabanı tasarımı, normalizasyon işlemleri, tasarım sırasında dikkat edilecek noktalar, örnek uygulama
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
7 SQL (Yapısal Sorgulama dili) genel özellikleri, standardizasyonu, SQL’de kullanılan veri tipleri, yeni veri tipi oluşturma, veritabanı oluşturma, tablo oluşturma, tablo güncelleme, var olan veritabanını silme, var olan tabloyu silme
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
8 SQL komutları ile tabloya kayıt ekleme var olan kayıtları güncelleme silme ve temel sorgulama işlemleri, kısıtlar ve yardımcı komutlar kullanarak sorgu oluşturma işlemleri
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
9 SQL (Yapısal Sorgulama dili) komutları kullanarak tablolararasında bağlantı oluşturma, iç içe sorgu oluşturma, sorgulama esnasında gruplama gerçekleştirme
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
10 Saklı Yordamları anlamak, sistem yordamları, kullanıcı tanımlı yordamlar oluşturmak
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
11 Tetikleyicileri anlamak, AFTER, INSTEAD OF tetikleyicileri
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
12 Transact-SQL Dili
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
13 Query Analyzer
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
14 Sorguları çözümlemek
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinden araştırma yapılması uygundur.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 5
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 5
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 4
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 5
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 2
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 4
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 4
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 125    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ders esnasında anlatılan sunum ve görseller. Ders sonrasında tüm ders katılımcıları ile paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar Ders esnasında anlatılan sunum ve görseller. Ders sonrasında tüm ders katılımcıları ile paylaşılmaktadır.
Materyal
Dökümanlar Ders esnasında anlatılan sunum ve görseller. Ders sonrasında tüm ders katılımcıları ile paylaşılmaktadır.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri