Ders Adı Veritabanı II
Ders Kodu BPR-3102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ms SQL Server ve SQL kullanarak veri tabanı sistemi oluşturma, SQL komutları/uygulamaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (MS SQL SERVER) ve SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak
No Dersin Kazanımları  
1 1) Klasik Dosya Sistemi genel yapısını, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir
2 2) Veri tabanı temel kavramlarını bilir
3 3) Veri tabanı sistemleri alt yapısını ve veri modellerini bilir
4 4) İlişkisel veritabanın temel özelliklerini, anahtar, ilişki çeşitlerini bilir
5 5) İlişkisel özellikler ve ilişkisel matematik işlemlerini bilir
6 6) Bir sistemin veri tabanı tasarımını gerçekleştirebilir
7 7) Veritabanı yöneticisinin, uygulama programcısının, normal kullanıcının görevlerini bilir, veritabanı iç işlemlerini bilir
8 8) SQL (Yapısal Sorgulama Dili)kullanılan veri tiplerini bilir, SQL komutlarını kullanarak veritabanı, tablo oluşturabilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Endüstri standardı en az iki farklı üreticinin sunucu yazılımını kurmak.
2 Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak
3 Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek.
4 Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek, Veri aktarma işlemleri yapmak.
5 Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak.
6 Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak, Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek.
7 Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek.
8 Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek, Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek
9 Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek.
10 Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek.
11 Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak.
12 Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak.
13 Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak.
14 Sorguları çözümlemek
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 2
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 0
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 0
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 0
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 0
15 Veri yönetimi, veri işleme ve analiz etme becerisine sahiptir. 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 127    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Projeler İle SQL Server 2016, Kodlab Yayın Dağıtım 2017, Süleyman Uzunköprü. Database Management System Concepts, Notion Press Media Pvt Ltd (February 1, 2020), K. Prema (Author), A. Gowri Shankar Reddy (Author), K. Reddy (Author). İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve Sql ile Geliştirme, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2021, Dr. Selçuk Kıran.
Diğer Kaynaklar Projeler İle SQL Server 2016, Kodlab Yayın Dağıtım 2017, Süleyman Uzunköprü. Database Management System Concepts, Notion Press Media Pvt Ltd (February 1, 2020), K. Prema (Author), A. Gowri Shankar Reddy (Author), K. Reddy (Author). İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve Sql ile Geliştirme, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2021, Dr. Selçuk Kıran.
Materyal
Dökümanlar Projeler İle SQL Server 2016, Kodlab Yayın Dağıtım 2017, Süleyman Uzunköprü. Database Management System Concepts, Notion Press Media Pvt Ltd (February 1, 2020), K. Prema (Author), A. Gowri Shankar Reddy (Author), K. Reddy (Author). İlişkisel Veritabanı Tasarlama ve Sql ile Geliştirme, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2021, Dr. Selçuk Kıran.
Ödevler Mini Sınav
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri