Ders Adı Fizyolojik Sinyal İşleme
Ders Kodu BCT-3251
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Arzu ULUSOY, Öğr.Gör.Elif ÇUKUR OĞUZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ölçme ve Tanılama Sitemlerinde İşaret İşlemenin Önemi, Sinyal Kavramı ve Biyolojik Sinyaller, Gürültü Analizi, İşaret İşleme Yöntemleri, Ölçme Sistemlerinde Kullanılan Elektrot Devre Modelleri, Dönüştürücüler, Biyolojik İşaretlerin Analog Olarak İşlenmesi, Mikroişlemciler ve ADC’ler, Filtreler, FIR/IIR Filtreleri ve Filtreleme Örnekleri, Kuvvetlendiriciler ve Gürültü Azaltma Yöntemleri, Biyolojik İşaretlerin Sayısal Olarak İşlenmesi, Sinyallerde Ayrıt Sezimi, Veri Sıkıştırma Teknikleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İnsan vücudunda oluşan biyolojik işaretlerin elde edilmesinde kullanılan elektrot ve dönüştürücülerin yapısı çalışma prensipleri, bununla birlikte bu işaretlerin analog ve sayısal olarak işlenmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 Biyomedikal işaret işleme ile ilgili kavramların, çözüm metotlarının ve operasyonel tekniklerinin ve uygulamalarını bilir
2 Biyomedikal sinyallerin anlaşılması ve bu sinyallerin işlenmesini gerçekleştirebilir
3 Sinyalden anlamlı bilginin elde edilmesindeki aşamalarını bilir
4 Biyomedikal sinyaller için dijital filtreleri uygulayabilir
5 Ölçme Sistemlerinde Kullanılan Elektrot Devre Modellerini bilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ölçme ve Tanılama Sitemlerinde İşaret İşlemenin Önemi
2 Sinyal Kavramı ve Biyolojik Sinyaller
3 Analog/Sayısal/Kombine Sinyaller ve Özellikleri
4 Gürültü Analizi
5 İşaret İşleme Yöntemleri
6 Ölçme Sistemlerinde Kullanılan Elektrot Devre Modelleri
7 Dönüştürücüler
8 Biyolojik İşaretlerin Analog Olarak İşlenmesi
9 Mikroişlemciler ve ADC’ler
10 Filtreler, FIR/IIR Filtreleri ve Filtreleme Örnekleri
11 Kuvvetlendiriciler ve Gürültü Azaltma Yöntemleri
12 Biyolojik İşaretlerin Sayısal Olarak İşlenmesi
13 Sinyallerde Ayrıt Sezimi
14 Veri Sıkıştırma Teknikleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilme. 3
2 Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme. 3
3 Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik, hidrolik, pnomatik sistemleri tanıma, arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme. 2
4 Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme 2
5 Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme. 2
6 Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilme. 1
7 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 1
8 İnsan fizyolojik yapısı ve insandan elde edilen sinyalleri tanıma dönüşümlerini sağlama elektrik ve elektroniksel bileşenleri öğrenme ve ölçme parametrelerini açıklayarak kavrama 5
9 Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilme. 1
10 Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirme. 2
11 Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini karşılaştırarak uygun donanıma karar verebilme. 2
12 Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dersi veren öğretim elemanının ders notları
Diğer Kaynaklar Dersi veren öğretim elemanının ders notları
Materyal
Dökümanlar Dersi veren öğretim elemanının ders notları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri