Ders Adı Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler
Ders Kodu BCT-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Osman CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilere giriş. Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyici iç yapısı.Mikrodenetleyici programlamaya giriş, Algoritma oluşturma. Temel komutlar.Değişken mantığı. Giriş çıkış ayarlama yöntemleri. Matematiksel ve mantıksal işlemler ve komutları. Döngü mantığı. Led Uygulamaları. Buton uygulamaları. 7 segment ve LCD uygulamaları. Step, DC ve servo motor uygulamaları. Röle ve transistör uygulamaları. Keypad uygulamaları. Sensörlerin okunması. Kablosuz haberleşme uygulamaları (IR,BT,Wi-Fi). Mikrodenetleyiciye program yükleme, tümleşik devre kartı oluşturma teknikleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı 1)Sayısal kontrol/kumanda ve temel sayısal işlemler için gerekli olan temel mikroişlemci ve mikrodenetleyici mimari alt yapılarının verilmesi. Mimariye dayalı adresleme yöntemlerini kullanarak algoritma ve makine dilinde programlama yeteneğinin geliştirilmesi. 2)Algoritma bilgisinin geliştirilmesi ve farklı dillerde algoritma işleyişinin sağlanması. 3)Elektronik elemanlarla bilgi gönderme alma ilişkisinin kurulması
No Dersin Kazanımları  
1 Sayı sistemlerini, sayısal kavramları ve mantık işlemlerini açıklayabilecektir.
2 Mikroişlemci ve denetleyici arasındaki benzerlik ve farkları açıklayabilecektir.
3 Temel algoritma yapısını kurabilecek ve bu yapıya komutlara aktarabilecektir.
4 Mikrodenetleyici çıkışlarını ve girişlerini kavrayabilecek ve bunları yönetebilecektir.
5 Mikrodenetleyiciye dışarıdan ilave eleman bağlantılarını yapabilecek ve yönetecektir
6 Algoritma yapısını kullandığı yardımcı elemanlara göre düzenleyebilecektir.
7 Kablolu ve kablosuz haberleşmenin temellerini kavrayacaktır.
8 Tümleşik devreeri kullanabildiği gibi mikrodenetleyici içerek elektronik kartlar tasarlayabilecektir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilere giriş. Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyici iç yapısı.
2 Mikrodenetleyici programlamaya giriş, Algoritma oluşturma. Temel komutlar
3 Mikrodenetleyici programlamaya giriş, Algoritma oluşturma. Temel komutlar
4 Değişken mantığı. Giriş çıkış ayarlama yöntemleri.
5 Matematiksel ve mantıksal işlemler ve komutları. Döngü mantığı
6 Led Uygulamaları
7 Buton uygulamaları
8 7 segment ve LCD uygulamaları
9 Step, DC ve servo motor uygulamaları
10 Röle ve transistör uygulamaları
11 Keypad uygulamaları
12 Sensörlerin okunması
13 Kablosuz haberleşme uygulamaları (IR,BT,Wi-Fi)
14 Mikrodenetleyiciye program yükleme, tümleşik devre kartı oluşturma teknikleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilme. 2
2 Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme. 4
3 Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik, hidrolik, pnomatik sistemleri tanıma, arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme. 2
4 Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme 4
5 Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme. 2
6 Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilme. 1
7 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 2
8 İnsan fizyolojik yapısı ve insandan elde edilen sinyalleri tanıma dönüşümlerini sağlama elektrik ve elektroniksel bileşenleri öğrenme ve ölçme parametrelerini açıklayarak kavrama 1
9 Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilme. 5
10 Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirme. 3
11 Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini karşılaştırarak uygun donanıma karar verebilme. 2
12 Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 5 2 10
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Mikrodenetleyici%20Programlama.pdf https://www.researchgate.net/profile/Bekir_Aksoy3/publication/339781328_MIKRODENETLEYICILER_VE_PROGRAMLAMA/links/5e64b6374585153fb3ca235e/MIKRODENETLEYICILER-VE-PROGRAMLAMA.pdf
Diğer Kaynaklar http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Mikrodenetleyici%20Programlama.pdf https://www.researchgate.net/profile/Bekir_Aksoy3/publication/339781328_MIKRODENETLEYICILER_VE_PROGRAMLAMA/links/5e64b6374585153fb3ca235e/MIKRODENETLEYICILER-VE-PROGRAMLAMA.pdf
Materyal
Dökümanlar http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Mikrodenetleyici%20Programlama.pdf https://www.researchgate.net/profile/Bekir_Aksoy3/publication/339781328_MIKRODENETLEYICILER_VE_PROGRAMLAMA/links/5e64b6374585153fb3ca235e/MIKRODENETLEYICILER-VE-PROGRAMLAMA.pdf
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri