Ders Adı Talaşlı İmalat Yöntemleri
Ders Kodu MKN-3101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. öğretim Üyesi Mehmet Mahir SOFU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders talaş kaldırma mekaniği, tornalama ve frezeleme işlemleri teori ve hesaplamaları, Vargelleme-planyalama ve delme mekaniği, taşlama ve ince talaş kaldırma metotları konularını içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersle öğrencilere temel talaşlı imalat, talaş kaldırma mekaniği, takım malzemeleri ve seçimi, iş parçası malzemeleri, tornalama, frezeleme teori ve hesaplamaları, Vargelleme, planyalama teori ve hesaplamaları ve ince işleme konularında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Kaynağın tanımı, önemi, tarihsel gelişimi.
2 Paslanmaz Çeliklerin tanımı ve çeşitleri
3 Tiğ kaynagının tanımı ve tarihsel gelişimi.
4 Tiğ kaynağında kullanılan Kaynak makinaları.
5 Tiğ kaynağında kullanılan Kaynak makinaları.
6 Tiğ kaynağında kullanılan Kaynak donanımları.
7 Tiğ kaynağında kullanılan tungten elektrodlar.
8 Tiğ kaynağında kullanılan koruyucu gazlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve dersle ilgili genel bilgiler.
  Ön Hazırlık: Kaynak kitapların sunulması.
2 Takım tezgahlarının işleme prensiplerine göre sınıflandırılması.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
3 Talaş kaldırmayı etkileyen parametreler ve seçimi. Kesici ve iş parçası malzemeleri.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
4 Tornalama işlemi teori ve hesaplamaları, torna takım tezgahları.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
5 Tornalama işleminde kesme kuvveti, kesme gücü, motor gücü ve verimlilik hesabının yapılması.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
6 Frezeleme işlemi teori ve hesaplamaları, freze takım tezgâhları ve freze takımları.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
7 Frezeleme işleminde kesme kuvveti, kesme gücü, motor gücü ve verimlilik hesabının yapılması.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
8 Delme, honlama, lebleme işlemleri.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
9 Taşlama işlemi, taşlama takım tezgahı teori ve hesaplamaları.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
10 Taşlama sırasında oluşan kuvvetlerin, taşlama işleme zamanının hesaplanması.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
11 Taşlama sırasında oluşan kuvvetlerin, taşlama işleme zamanının hesaplanması.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
12 Modern takım tezgahları
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
13 Tel erezyon, dalma erezyon ve elektro erezyon metotları.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
14 CNC teknolojisine giriş
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak,
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Ota öğretim düzeyi üzerindeki dersler ve uygulamalarla öğretilen,metal alanındaki bilgi ve becerilere sahip olduğunu göstermekr 2
2 Kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunabildiğini göstermek 2
3 Metallerin markalanması işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olması.Üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmesi. 3
4 Temel bilgisayar kullanımı yanı sıra autocad ve solidworks programlarını kullanabilme öğrenme. 2
5 Üniversal takım tezgahlarını kullanabilme. 4
6 CNC takım tezgahlarına program yazabilme ve kullanma. 4
7 Bilgisayarda tasarım yapıp imalatını yapabilme.(CAD-CAM) 4
8 Metallerin kaynaklarını yapabilmeyi öğrenme. 2
9 Güç aktarma, akışkanlar ve hidrolik pnömatik bilgi ve becerisine sahip olma 1
10 Yeterli teknik yabancı dil bilgisine sahip olma 2
11 Sorumluluğu altında çalışanlarla sağlıklı iletişim kurup takım çalışması yapabilme 4
12 İş güvenliği kurallarını bilip aynen uygulama 2
13 Atatürk ilkeleri ve inkilapları hakkında bilgi sahibi olma 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 1 14
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 110    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu M. Akkurt, 2000. Talaş Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgahları, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar M. Akkurt, 2000. Talaş Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgahları, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri