Ders Adı Dokuma Hazırlık
Ders Kodu TEK-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi Güler Öncü
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bobin dairesi; bobin tipleri ve bu bobinlerin kullanım yerleri. Bobin sarma yöntemleri, kaba sarım ve hassas sarım sistemleri, bobin makineleri, iplik gezdiriciler, iplik hataları ve sınıflandırılması, bu hataların bobin makinelerinde giderilmesi, iplik frenleri, iplik temizleyicileri ve düğümleyiciler. Atkı hazırlık işlemleri atkı sarım makineleri. Çözgü hazırlık dairesi; çözgü çözmek için kullanılan cağlık tipleri, direkt ve konik çözgü çözme sistemleri, uygun çözgü sarma yönteminin belirlenmesi, çözülecek çözgü miktarının hesabı. Haşıl dairesi; haşıl işleminin amacı, haşıl reçetesinde kullanılacak nişasta ve kimyasallar, haşıl reçetesinin hazırlanması, haşıl işlemine etki eden faktörler, haşıl makineleri, değişik haşıl makinesi konfigürasyonları, kurutma işlemi. Tahar dairesi; otomatik tahar makineleri ve manuel tahar işlemleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dokumadan önce gerçekleştirilen bobin, çözgü çözme, haşıl ve tahar gibi hazırlık işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Bobin makineleri ve bobinleme hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma
2 Atkı hazırlık işlemlerini öğrenme
3 Çözgü hazırlama tipleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma
4 Bobinleme, çözgü hazırlama, haşıllama, taharlama ve düğümleme gibi çözgü hazırlık işlemlerini, teknolojilerini ve makinelerini anlamak
5 Dokuma hazırlık ve dokuma makineleri ile ilgili terimlerini benimsetmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bobin tipleri ve bu bobinlerin kullanım yerlerinin tanıtılması
2 Bobin sarma yöntemleri, kaba sarım ve hassas sarım sistemleri
3 Bobin makineleri, iplik gezdiriciler, iplik hataları ve sınıflandırılması
4 Hataların bobin makinelerinde giderilmesi, iplik frenleri, iplik temizleyicileri ve düğümleyiciler
5 Atkı hazırlık işlemleri atkı sarım makineleri
6 Çözgü hazırlık dairesi
7 Çözgü çözmek için kullanılan cağlık tipleri, direkt ve konik çözgü çözme sistemleri
8 Uygun çözgü sarma yönteminin belirlenmesi, çözülecek çözgü miktarının hesabı
9 Arasınav
10 Haşıl dairesi
11 Haşıl işleminin amacı, haşıl reçetesinde kullanılacak nişasta ve kimyasallar
12 Haşıl reçetesinin hazırlanması, haşıl işlemine etki eden faktörler
13 Haşıl makineleri, değişik haşıl makinesi konfigürasyonları
14 Tahar dairesi; otomatik tahar makineleri ve manuel tahar işlemleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ve uygulamalarla öğretilen tekstil alanındaki bilgi ve becerilere sahip olduğunu göstermek 5
2 Kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunabildiğini göstermek 2
3 Tekstil alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmeyen durumları izleyerek değerlendirmek ve gerekli önlemleri alabilmek 4
4 Temel bilgisayar kullanımı yanı sıra tekstil alanı ile ilgili programları kullanabilmek 1
5 Sorumluluğu altında çalışanlarla sağlıklı iletişim kurup, takım çalışması yapabilmek 2
6 Yeterli olabilecek teknik yabancı dil bilgisine sahip olmak 1
7 İş güvenliği,işçi sağlığı,çevresel değerleri koruma,sosyal sorumluluklar,etik değerler hakkında bilgi sahibi olma 5
8 Atatürk ilke ve inkilapları hakkında bilgi sahibi olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 40 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 1 0
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 77    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1-Adanur S., “Handbook of Weaving”, ISBN No: 1-58716-013-7, Technomic Publishing Company Inc., 2001, Pennsylvania, USA. 2- Şenol F., “Dokuma Hazırlık”, Ege Üniversitesi Mühendislik Fak. Çoğaltma Yayın No: 43, 1992, İzmir, Turkey.
Diğer Kaynaklar 1-Adanur S., “Handbook of Weaving”, ISBN No: 1-58716-013-7, Technomic Publishing Company Inc., 2001, Pennsylvania, USA. 2- Şenol F., “Dokuma Hazırlık”, Ege Üniversitesi Mühendislik Fak. Çoğaltma Yayın No: 43, 1992, İzmir, Turkey.
Materyal
Dökümanlar 1-Adanur S., “Handbook of Weaving”, ISBN No: 1-58716-013-7, Technomic Publishing Company Inc., 2001, Pennsylvania, USA. 2- Şenol F., “Dokuma Hazırlık”, Ege Üniversitesi Mühendislik Fak. Çoğaltma Yayın No: 43, 1992, İzmir, Turkey.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri