Ders Adı Kısa Film
Ders Kodu RTV-3263
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Murat Fatih ECEVİT
Dersin Yardımcıları ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ders, uygulama ve alıştırmalarla ilerler. Alıştırmalar, öğrencilerin düşünme ve yaratma yetilerini geliştirmek ve kısa film biçimi içinde tasarım gücünü arttırmak üzere düzenlenmiştir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin kısa film formatı hakkında bilgiye uygulamalı olarak sahip olmalarını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Kısa film senaryo yazım aşamalarını kavramak
2 Film içerisinde verilecek ana mesajı kısa metrajlı film senaryo ve çekimine dönüştürme becerisi edindirmek
3 Kısa film çekim detaylarını uygulama yaptırarak öğrenim sağlamak
4 Kısa film çekerek film yapım sürecini deneyimler.
5 Kısa filmin yapım aşamalarını uygulayarak kısa film çeker.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Film nedir? Kısa film nedir?
2 Filmik öğeler nelerdir?
3 Filmik öğeler nasıl kullanılabilir? Filmde nasıl karşımıza çıkabilir?
4 Yapım öncesi aşama nedir?
5 Yapım öncesi aşamada öykü ve olay örgüsü nedir ve nasıl tasarlanır?
6 Yapım öncesi yapıma nasıl taşınır?
7 Yapım aşamasında neler vardır ve nelere dikkat edilmelidir?
8 Mise-en-scéne nedir?
9 Sinematografi nedir?
10 Set tasarımı, kostüm tasarımı, makyaj, oyuncu hareketleri
11 Yapım sonrası aşama nelerden oluşur?
12 Kurgu nedir? Kurguda nelere dikkat edilmelidir?
13 Film bir bütün olarak nasıldır?
14 Genel değerlendirme, film değerlendirme ve çözümleme.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 2
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 2
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 5
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 5
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 5
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 1
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 1
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 5
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 1
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 1
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 1
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 1
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 1
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 20
Ödev 1 0
Devam 0 0
Uygulama 1 60
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 76    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Cooper, Pat; Dancyger, Ken (2000), Writing the Short Film, Focal Press, 2. Ed. Kısa film örnekleri, senaryo örnekleri, fotoğraflar, kısa öyküler, masallar
Diğer Kaynaklar Cooper, Pat; Dancyger, Ken (2000), Writing the Short Film, Focal Press, 2. Ed. Kısa film örnekleri, senaryo örnekleri, fotoğraflar, kısa öyküler, masallar
Materyal
Dökümanlar Cooper, Pat; Dancyger, Ken (2000), Writing the Short Film, Focal Press, 2. Ed. Kısa film örnekleri, senaryo örnekleri, fotoğraflar, kısa öyküler, masallar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri