Ders Adı Sosyal Medya
Ders Kodu RTV-3257
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğretim Görevlisi Şakir Hüseyin Aksöz
Dersin Yardımcıları ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sosyal medyanın tanımı, sosyal medyanın kullanım alanları, sosyal medya içeriği oluşturma, sosyal medyanın özellikleri, sosyal medya yöneticiliği, siyasal iletişimde sosyal medya kullanımı, reklamcılıkta sosyal medya kaullanımı, sosyal medya grupları, sosyal medyanın topluma etkisi...
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Toplumda oldukça sık kullanılan Sosyal Medyanın nasıl kullanılması gerektiği hakkında bilinçlendirme, sosyal medyanın kullanım alanları ile ilgili bilgi verme ve sosyal medya yöneticiliği hakkında genel bir çerçeve çizme...
No Dersin Kazanımları  
1 Sosyal medya kullanımında farkındalık yaratarak bilinçli kullanım sağlamak
2 Sektör içerisinde önemli bir yer edinen sosyal alanları kullanım becerisi oluşturmak
3 Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar
4 Sosyal medyada hikaye anlatımını kavrar
5 Sosyal medya platformlarının işlevlerini bilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sosyal Medya Kavramına Genel Bir Bakış
2 Sosyal Medyanın Kişi ve Kurumlar İçin Önemi
3 Sosyal Medya İçin Yönetim Stratejisi Nasıl Belirlenir?
4 Hedef Kitlenin Tespiti
5 Sosyal Medyada Prime Time var mı?
6 Sosyal Medya İçin Yayın Politikasının Tespiti
7 Sosyal Medya Yayınlarında Reklam ve Ürün Yerleştirme
8 Sosyal Medyada Eleştiri, Yorum ve Sorulara Yanıt Verme
9 Sosyal Medyada Gündem Oluşturma ve Sohbet Yönetimi
10 Sosyal Medyada Kampanya Yönetimi
11 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
12 Sosyal medyada içerik belirleme
13 Sosyal medya yöneticiliği
14 Sosyal medyada reklam
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 3
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 3
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 2
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 5
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 3
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 3
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 4
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 4
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 2
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 4
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 4
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 4
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 3
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 1 2
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu -Kawasaki, G. , (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. - Kara, T. , Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları. -Güncel makaleler
Diğer Kaynaklar -Kawasaki, G. , (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. - Kara, T. , Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları. -Güncel makaleler
Materyal
Dökümanlar -Kawasaki, G. , (2015). Sosyal Medya Sanatı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. - Kara, T. , Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi. İstanbul: Beta Yayınları. -Güncel makaleler
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri