Ders Adı Halkla İlişkiler
Ders Kodu RTV-3253
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Mutlu DOĞAN GÜLLÜPUNAR
Dersin Yardımcıları Yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Derste Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı , doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek ,farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Halkla ilişkiler departmanlarının yapılanması , meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler, halkla ilişkilerde kullanılan basılı, görsel ve işitsel araçlar bu dersin konusudur. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve örnek materyaller paylaşılacaktır
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Halkla İlişkiler biliminin temellerini, doğuş nedenlerini, önemini ve ilkelerini kavratmak. Hedef kitle analizi ve yönetimi konusunda bilgilendirmek. Medya Yönetimi hakkında donanımlı hale getirmek. . Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanımak öğrenme çıktıları arasındadır. İletişim ve medya yönetimi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olmak. Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme, hedef kitleye ulaşabilme yetisine erişmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme
2 Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma.
3 İletişim, iç iletişim, medya yönetimi konusunda bilgi vermek.
4 Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme
5 Halkla İlişkilerin gerekliliği ve önemi kavrayabilme. İletişim ve medya yönetimi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olmak. Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme, hedef kitleye ulaşabilme yetisine erişmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Halkla İlişkiler Kavramı, Önemi Ve Tarihsel Gelişimi hakkında bilgi verilecek
  Ön Hazırlık: : Ders notları
2 Halkla İlişkiler Ve Halkla İlişkilerle İlgili Diğer Kavramlar: İletişim, Reklam, Propaganda,
  Ön Hazırlık: Ders notları Gönül Budak, Halkla İlişkiler, Beta yayınları
3 Kamuoyu, sponsorluk, sosyal sorumluluk kavramlarınının anlatımı.
4 Kurumsal imaj,Pazarlama ,Lobicilik vb. kavramlarınının anlatımı
  Ön Hazırlık: Ders notları
5 Halkla İlişkilerin Çeşitleri Ve İlkelerinin kavratılması.
6 Halkla İlişkilerin Amaçlarının ve öneminin kavratılması amaçlanmaktadır.
7 Halkla İlişkiler Çalışmasında Aşamalar. Halkla İlişkilerin Amaçları ,Örnek Olay
8 Halkla İlişkilerde Kullanılan Yöntem Ve İletişim Araçları
  Ön Hazırlık: Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Nuri Tortop, Halkla İlişkiler, Yargı yay,
9 Ara sınav..........................................
  Ön Hazırlık: -
10 Halkla İlişkilerde Kullanılan Yöntem Ve İletişim Araçları
  Ön Hazırlık: Ders Notları ve Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler,
11 Tanımada Kullanılan Yöntem Ve Teknikler Tanıtmada Kullanılan Yöntem Ve İletişim Araçları
  Ön Hazırlık: Ders Notları ve Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler,
12 Halkla İlişkilerde Yönetim Ve Yönetici, Araştırma konularının anlatımı
  Ön Hazırlık: Ders Notları
13 Basın bülteni nedir? Basın Bülteni türleri , Basın bülteni yazarken uyulması gereken kurallar, Örnek haber metinleri ve haber kurgu uygulamaları
  Ön Hazırlık: Ders Notları
14 Örnek Olay incelemeleri üzerinden halkla ilişkiler ve yakın alanların değerlendirilmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 5
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 4
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 1
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 1
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 1
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 1
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 5
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 4
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 3
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 1
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 5
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 3
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 1
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 101    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Balta Peltekoğlu,Filiz (2009) Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları Okay, Aydemir ve Okay Ayla. (2007) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları Anadolu Üniversite Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkilere Giriş. Derste yukarıdaki kaynaklar takip edilmektedir. Öğrencilere ayrıca bir ders notu verilmemektedir.
Diğer Kaynaklar Balta Peltekoğlu,Filiz (2009) Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları Okay, Aydemir ve Okay Ayla. (2007) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları Anadolu Üniversite Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkilere Giriş. Derste yukarıdaki kaynaklar takip edilmektedir. Öğrencilere ayrıca bir ders notu verilmemektedir.
Materyal
Dökümanlar Balta Peltekoğlu,Filiz (2009) Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları Okay, Aydemir ve Okay Ayla. (2007) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları Anadolu Üniversite Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkilere Giriş. Derste yukarıdaki kaynaklar takip edilmektedir. Öğrencilere ayrıca bir ders notu verilmemektedir.
Ödevler Bir sonraki hafta işlenecek konularla ilgili okuma ödevi
Sınavlar 1 Ara sınav / 1 Yarıyıl sonu sınavı
Materyal Diğer Yukarıda verilen ders kaynakları takip edilmektedir.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri