Ders Adı Haber Sunuş
Ders Kodu RTV-3207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Yasemen GÖKSÜGÜR BOZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Program sunucuları, konuşmacılar, konular ile ilgili kurallar. Haber toplama ve sunuş teknikleri. Etkili konuşma teknikleri. Uygulamalar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Radyo ve Televizyonda haber sunuluşu ile ilgili temel kavramların anlatılması ve uygulamaları. Diksiyon eğitimi ve doğru nefes tekniklerinin öğretilmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Radyo haberlerini rahat bir biçimde okur.
2 2. Televizyon haberlerini sunar.
3 3. Olay yerinden canlı olarak sunum yapabilir.
4 4. Açık oturum, konferans ve panellerde sunum yapabilir.
5 5. Etkili şekilde konuşmayı ve sunumu öğrenir.
6 6. Kendi dilinin özelliklerini kavrar.
7 7. Hazırlıksız ve doğaçlama konuşma yapmayı öğrenir.
8 8. Her türlü programı sunabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Etkili konuşmanın temel kuralları ve uygulamaları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma”
2 Konuşma ve sunuş eğitimi-tekerleme uygulamaları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma”
3 Hazırlıksız konuşmalar-uygulamaları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma”
4 Topluluk karşısında konuşma uygulamaları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma”
5 Sunuş teknikleri ve uygulamaları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma”
6 Diğer konuşma türleri; görüşme, söyleşi sunumları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma”
7 Açık oturum, panel, sempozyum, konferans sunumları
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
8 Konuşmalarda üslup- uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
9 Haber sunmak-uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
10 Haber programları-uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
11 Spor haberleri-uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
12 Söyleşi programları-uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
13 Magazin programları-uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
14 Konuşma ve sunum örnekleri-uygulama
  Ön Hazırlık: Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak”
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 1
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 5
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 1
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 2
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 1
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 1
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 1
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 1
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 2
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 1
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 1
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 2
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 4
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 4 40
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 98    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1- Önen, A., “Türkçeyi Türkçe Konuşmak” ISBN:975-942239-0-1, Kutlu Ofset, 1999, Antalya, Türkiye 2- Vural, B.,”Doğru ve Güzel Konuşma” ISBN:975-6700-65-3,Hayat Yayın, 2003, İstanbul, Türkiye
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri