Ders Adı Medya analizi
Ders Kodu RTV-3173
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 4-Şakir Hüseyin AKSÖZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ders kapsamında Türkiye'deki medyanın genel analizi yapılır. Medyadaki haberlerin yer alış biçimleri, hangi alanlarda nasıl haberlerin yapıldığı, medyada hangi alanlarda haberlere ağırlık verildiği, bu haberlerin neden yapıldığı işlenir. Türkiye ve dünya medyasının kıyaslanması da ele alınır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin medyanın bütün türlerini takip etme, haber analizlerini kavrama, haber toplama ve gündemi takip özelliklerini artırma. Ayrıca medyanın haber yapma amaçlarını kavrama.
No Dersin Kazanımları  
1 MEDYAYI TANIR VE GENEL ANALİZ YAPAR
2 MEDYA PLANLAMASINI ÖĞRENİR
3 MEDYA EKONOMİSİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
4 MEDYANIN İŞLEYİŞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
5 MEDYA MECRALARI ARASINDAKİ BAĞLANTIYI ÖĞRENİR..
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dünyada ve Türkiye’de medyanın genel yapısı
2 Türkiye’de medya içeriğinin dönüşüm sürec i
3 Medya karşısında okur /izleyici konumlandırılması: rating, tiraj nedir? Nasıl ölçülür?
4 Okur – izleyici algılama değerlendirmesi ve araştırmaları
5 Medya içeriği, gerçek dünya ve mesajların geri dönüşümü
6 Medya içeriğinde “Vatandaş Gazeteciliği.
7 Medya ve reklamlarda aktarılan toplumsal mesajlar
8 Medya ve iş dünyası ilişkilerinin değerlendirilmesi
9 Medya ve siyaset ilişkilerinin değerlendirilmesi
10 Medya içeriğinde kültürel ve sosyolojik okuma
11 Yazılı, görsel ve sesli basının “yeni medya” ortamında iç içe geçmesi
12 Medya metinlerinde globalleşme
13 Türkiye’den uygulamalı haber çözümleri
14 Medyada şiddet, aile, cinsellik ve diğer toplumsal mesajlar.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 5
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 3
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 1
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 1
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 1
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 4
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 2
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 4
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 1
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 5
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 3
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 3
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 1
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Medya Analizleri ? Prof. Dr. Ahmet Bülent GÖKSEL
Diğer Kaynaklar Güncel medya yayınları ve medya araçları
Materyal
Dökümanlar Günlük medya araçları ve medya arşivi
Ödevler Medya üzerinde haberlerin analiz edilmesi ve örnekleme sistemi.
Sınavlar Vize ve final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri