Ders Adı Türkiyenin Yakın Tarihi
Ders Kodu RTV-3163
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 4-Mustafa Gökmen
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1923- 1938 Atatürk Dönemi, 1923- 1938 Atatürk Dönemi, 1938- 1950 İnonü Dönemi, 1938- 1950 İnonü Dönemi, 1950- 1960 Demokrat Parti Dönemi, 27 Mayıs 1960 Askeri Müdahalesi, 27 Mayıs 1960 Askeri Müdahalesinden İle 12 Mart 1971 Muhtırası, 12 Mart 1971 Muhtırasından 12 Eylül 1980 Derbesi Arası Dönemi, 12 Eylül Darbe Dönemi, Turgut Özal Dönemi, Koalisyon Hükümetleri Dönemi, 2003 Sonrası Dönem
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye?nin yakın tarihinde yaşanan siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel olaylar arasındaki ilişkileri yorumlamak, bu olayların Türkiye?nin iç ve dış ilişkilerine etkilerini analiz etmek. Tarih bilgisi ile günümüzün olayları arasındaki bağlantıları anlamak.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Kurtuluş Dönemi; 1919 - 1923
2 2. Tek partili Dönem; 1923-1950
3 3. Atatürk; 1923-1938 olayları
4 4. İsmet İnönü 1938-1950, II. Dünya Savaşı
5 5. Demokrat Parti ve çok Partili Dönem, DP icraatları, Kore Savaşı, 6/7 Eylül olayları, Kıbrıs Sorunu, 1950'li
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Osmanlı’daki son gelişmeler ve Cumhuriyet
2 Cumhuriyetin Kuruluşu ve Atatürk Dönemi
3 1938 - 1950 Inonü Dönemi ve II. Dünya Savaşı yılları
4 Çok Partili Hayata Geçiş
5 1950- 1960 Demokrat Parti Dönemi
6 Demokrat Parti Dönemi İcraatları
7 27 Mayıs 1960 Askeri Müdahalesi
8 Darbe sonrası dönem
9 27 Mayıs 1960 Askeri Müdahalesi İle 12 Mart 1971 Muhtırası
10 12 Mart 1971 Muhtırasından 12 Eylül 1980 Derbesi Arası Dönemi
11 12 Eylül Darbe Dönemi Siyasi yasaklar
12 Turgut Özal Dönemi
13 1990’lı yıllar Koalisyon Hükümetleri ve 28 Şubat dönemi
14 2000’li yıllar ve AK Parti dönemi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 4
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 5
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 2
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 1
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 1
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 4
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 5
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 5
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 5
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 2
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 3
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 2
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 5
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 5 10
Ödevler 2 6 12
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Türkiye’nin Yakın Tarihi ders notları
Diğer Kaynaklar Prof. Dr. İlber Ortaylı, Türkiye’nin Yakın Tarihi, Timaş Yayınları, 2011; İstanbul, Kürkçüoğlu Ömer, Sabuncu, Yavuz vd., Dünyanın ve Türkiye’nin Yakın Tarihi, A.Ü.A.F. Yay. 1998, Eskişehir Sinan Akşin, Kısa Türkiye Tarihi, Türkiye İşbankası Kültür Yayınları, 2007, İstanbul,
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri