Ders Adı Belgesel Film
Ders Kodu RTV-3155
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 3-M. Fatih Ecevit
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gerçekçi bir bakış açısından bakmak, gözlemlemek ve kaydetmek.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı; belge ve belgeselin ne kadar önemli olduğunu öğrenmek ve geleceğe belge bırakmak amacıyla bu günün toplumunu ve toplumsal olaylarını gözlemleyip, kaydetmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Belgesel filmin nasıl yapıldığı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olacak.
2 Belgesel filmin diğer film türlerinden farklarını ayırt edebilir.
3 Belgesel filmin farklı türlerini (portre, gözlemsel, tarihi, doğa belgeseli vb.) ve özelliklerini tanımlayabilir.
4 Belgesel film yapım aşamalarını (araştırma, senaryo, çekim, kurgu vb.) anlayabilir.
5 Belgesel filmde kullanılan farklı kamera tekniklerini ve ekipmanlarını tanımlayabilir.
6 Ses ve görüntü estetiğinin belgesel filmdeki önemini anlayabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi. Giriş: Belge nedir? Belgeselin Tanımı.
2 Neden Belgesel film üretilmeli, süresi vs.
3 Belgesel film dilini oluşturan faktörler nelerdir?
4 Belgesel çekimlerinde kamera kullanımı.
5 Belgeselde ışık
6 Belgeselde kamera ve kamera açıları.
7 Belgesel Metni nasıl hazırlanır?
8 Belgeselde kurgu
9 Ara sınav
10 Belgeselde deneysel yaklaşımlar. Örnekler.
11 Belgeselde deneysel yaklaşımlar. Örnekler.
12 Yeni teknolojilerin ve akıllı iletişim araçlarının belgesele katkıları.
13 Üretilen belgesellerin izlenmesi, değerlendirme.
14 Üretilen belgesellerin izlenmesi, değerlendirme.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 5
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 4
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 5
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 5
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 4
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 5
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 3
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 5
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 5
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 5
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 5
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 4
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 5
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 70
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 101    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders Notu
Diğer Kaynaklar Paul Rotha, Belgesel Sinema, İzdüşüm Yayınları, 2000 - Bilgin Adalı, Belgesel Sinema, Hil Yayın, 1986 - Prof. Dr. Simten Gündeş, Belgesel Filmin Yapısal Gelişimi, Alfa Yayınları, 1998
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri