Ders Adı Bilgisayar Destekli Harita Çizimi III
Ders Kodu HRT-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Ahmet Köse
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği CBS yazılımları, ArcGIS Desktop tanıtımı ve mimarisi,Veri katmanı oluşturulması ve projeksiyon sisteminin tanımlanması, Koordinatlandırma, sayısallaştırma ve düzenleme işlemleri, Veritabanı tasarımı ve yönetimi uygulamaları, Vektör veri öznitelik verilerinin oluşturulması ve güncellenmesi,CBS'nde yer alan analiz araçları ve tanıtımı ,Topoloji oluşturma vetopolojik düzenlemeler, Koordinat, projeksiyon, CAD ve diğer veri dönüşümleri,Öznitelik verisi ile mekansal nitelikli sorgulama uygulamaları, Arazi modelleme ve yüzey analiz uygulamaları, Arazi modelleme ve yüzey analiz uygulamaları, Kartografik düzenlemeler ve çıktı üretimi,Kartografik düzenlemeler ve çıktı üretimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı ArcGIS Desktop yazılımları ve veritabanları üzerinden mekansal analizler ve harita çizimleri gerçekleştirmek.
No Dersin Kazanımları  
1 CBS yazılımları ve tanıtımları / ArcGIS Desktop tanıtımı ve mimarisi
2 Veri katmanı oluşturulması ve projeksiyon sisteminin tanımlanması
3 Koordinatlandırma, sayısallaştırma ve düzenleme işlemleri
4 Veritabanı tasarımı ve yönetimi uygulamaları
5 Vektör veri öznitelik verilerinin oluşturulması ve güncellenmesi
6 Topoloji oluşturma ve topolojik düzenlemeler
7 Koordinat, projeksiyon, CAD ve diğer veri dönüşümleri
8 Öznitelik verisi ve mekansal nitelikli sorgulama uygulamaları
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş / CBS yazılımları ve tanıtımları
2 ArcGIS Desktop tanıtımı ve mimarisi
3 Veri katmanı oluşturulması ve projeksiyon sisteminin tanımlanması
4 Koordinatlandırma, sayısallaştırma ve düzenleme işlemleri
5 Veritabanı tasarımı ve yönetimi uygulamaları
6 Vektör veri öznitelik verilerinin oluşturulması ve güncellenmesi
7 CBS'nde yer alan analiz araçları ve tanıtımı
8 Topoloji oluşturma ve topolojik düzenlemeler
9 Koordinat, projeksiyon, CAD ve diğer veri dönüşümleri
10 Öznitelik verisi ve mekansal nitelikli sorgulama uygulamaları
11 Arazi modelleme ve yüzey analiz uygulamaları
12 Arazi modelleme ve yüzey analiz uygulamaları
13 Kartografik düzenlemeler ve çıktı üretimi
14 Kartografik düzenlemeler ve çıktı üretimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Disiplinler arası ve ekip anlayışı ile çalışma yeteneği. 4
2 Arazi uygulamaları için gerekli, modern ve klasik ölçme teknikleri, ölçme aletlerinin temel yapısı ve kullanma becerisi kazandırmak. 1
3 Yeryüzü altında, üstünde ve üzerinde belli bir konumu ve biçimi olan nesnelere ait verilerin toplanması, işlenmesi, analizi, sunumu ve ulaşılan bilgilerin araziye uygulanması konusunda bilgi ve deneyim. 5
4 Harita tasarımı, çizimi, kullanımı, çoğaltımına yönelik bilgi. 5
5 Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
6 Temel bilgisayar kullanımı yanında, mesleğin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanmak, verilerin analizi ve sunumunu yaparak teknik hizmet sunabilme yeteneği 5
7 Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda vatandaşlık bilincine, dil bilgisine, iş güvenliği ve çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olmak. 3
8 Sanat yapıları, bina ve yol projelerinin uygulanması için gerekli verilerin alımı, işlenmesi, teknik ve plan mevzuatlarına göre uygulamalarda deneyim kazanma yeteneği. 5
9 Yapılmış ve yapılmakta olan paftaların okunması, koordinat sistemlerinin dönüştürülmesini kullanma yeteneği. 5
10 Kentsel ve kırsal toprak düzenleme, bütünleyebilme, gerekli teknik ve mevzuatları kullanabilme, toplumsal gelişim süreçlerini analiz edebilme yeteneği. 3
11 Ulusal jeodezik ağları ve ilgili mevzuatın anlaşılması, GPS uygulamaları hakkında uygulama yeteneği. 2
12 Arazi uygulamalarında ekip koordinasyonu sağlanarak gerekli detay noktalarının alım krokilerinin düzenlenmesi ve arazi grubu içerisinde uyumlu çalışma yeteneği. 5
13 Arazi çalışmalarında karşılaşılan problemleri tanımlama, analiz etme ve çözme yeteneği 3
14 Kamu kuruluşlarının arşiv düzenlemesi öğretilerek gerekli dokümanların kamu kuruluşlarından nasıl temin edileceği bilgisinin verilmesi 4
15 Kamu kuruluşlarının istediği nitelikte dosyaların sunulması. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ArcGIS for Desktop 10.1-Yazarlar: Fatih OCAK, Seda SERT, Ömer ÜNSAL -403 s. (Esri Türkiye Yayın no: 16)ISBN: 978-605-61632-5-8
Diğer Kaynaklar ArcGIS for Desktop 10.1-Yazarlar: Fatih OCAK, Seda SERT, Ömer ÜNSAL -403 s. (Esri Türkiye Yayın no: 16)ISBN: 978-605-61632-5-8
Materyal
Dökümanlar ArcGIS for Desktop 10.1-Yazarlar: Fatih OCAK, Seda SERT, Ömer ÜNSAL -403 s. (Esri Türkiye Yayın no: 16)ISBN: 978-605-61632-5-8
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri