Ders Adı Harita Çizimi
Ders Kodu HRT-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Ahmet UYSAL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Konum belirlemeye yarayan X, Y ve Z koordinatlarının uygun çizim teknik ve metotları yardımı ile yönetmeliğe uygun biçimde tersimat yapılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ders kapsamında, alım işlemi yapılmış arazi verilerinin gerek ülke gerek dünya çapında uyumlu bir şekilde farklı ölçeklerde "Büyük Ölçekli Harita Yapım Yönetmeliği"ne uygun olarak çizilmesi, çizilen paftaların arşivi ve çizilmiş haritalar üzerinden gerekli konum verilerinin elde edilmesi amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Harita çizim araç ve gereçlerin kullanma
2 Çizimlerde hassasiyet, temizlik ve kalite bilincinin edinilmesi
3 Kutupsal ve dik koordinat sistemine uygun ölçü krokilerinin uygun ölçeklerde çizimi
4 Çizimler üzerinden gerekli verilerin okunması
5 Paftaların numaralandırılması ve arşivlenmesi
6 Arazi şartlarında alışma ve grupla birlikte çalışma
7 Arazi ölçümlerinde yararlanılan cihazların kullanımı
8 Belli ölçekte harita çizebilme ve okuyabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Haritalarda üçüncü boyutun gösterimi
2 Tesviye eğrisi, eşyükselti eğrileri, izohips kavramları
3 Enterpolasyon yöntemi ile eşyükselti eğrilerinin gösterilmesi.
4 Eşyükselti eğrilerinin özellikleri, çizimlerinde dikkat edilecek unsurlar ve yeryüzü şekillerinin gösterimi.
5 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
6 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
7 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
8 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
9 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
10 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
11 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
12 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
13 ödev kapsamında çizmeleri gereken paftaya ait kroki tersimatı.
14 paftaların teslim edilmesi ve kontrolü.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Disiplinler arası ve ekip anlayışı ile çalışma yeteneği. 5
2 Arazi uygulamaları için gerekli, modern ve klasik ölçme teknikleri, ölçme aletlerinin temel yapısı ve kullanma becerisi kazandırmak. 4
3 Yeryüzü altında, üstünde ve üzerinde belli bir konumu ve biçimi olan nesnelere ait verilerin toplanması, işlenmesi, analizi, sunumu ve ulaşılan bilgilerin araziye uygulanması konusunda bilgi ve deneyim. 5
4 Harita tasarımı, çizimi, kullanımı, çoğaltımına yönelik bilgi. 5
5 Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 5
6 Temel bilgisayar kullanımı yanında, mesleğin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanmak, verilerin analizi ve sunumunu yaparak teknik hizmet sunabilme yeteneği 4
7 Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda vatandaşlık bilincine, dil bilgisine, iş güvenliği ve çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olmak. 5
8 Sanat yapıları, bina ve yol projelerinin uygulanması için gerekli verilerin alımı, işlenmesi, teknik ve plan mevzuatlarına göre uygulamalarda deneyim kazanma yeteneği. 4
9 Yapılmış ve yapılmakta olan paftaların okunması, koordinat sistemlerinin dönüştürülmesini kullanma yeteneği. 5
10 Kentsel ve kırsal toprak düzenleme, bütünleyebilme, gerekli teknik ve mevzuatları kullanabilme, toplumsal gelişim süreçlerini analiz edebilme yeteneği. 5
11 Ulusal jeodezik ağları ve ilgili mevzuatın anlaşılması, GPS uygulamaları hakkında uygulama yeteneği. 4
12 Arazi uygulamalarında ekip koordinasyonu sağlanarak gerekli detay noktalarının alım krokilerinin düzenlenmesi ve arazi grubu içerisinde uyumlu çalışma yeteneği. 4
13 Arazi çalışmalarında karşılaşılan problemleri tanımlama, analiz etme ve çözme yeteneği 4
14 Kamu kuruluşlarının arşiv düzenlemesi öğretilerek gerekli dokümanların kamu kuruluşlarından nasıl temin edileceği bilgisinin verilmesi 5
15 Kamu kuruluşlarının istediği nitelikte dosyaların sunulması. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 10 70
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 30
Finalin Başarıya Oranı 70
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Ödevler 10 2 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Vuslat SALALI Kartografya Ders Notu. Ferruh Yıldız Harita çizimi, Nobel yayınevi
Diğer Kaynaklar Vuslat SALALI Kartografya Ders Notu. Ferruh Yıldız Harita çizimi, Nobel yayınevi
Materyal
Dökümanlar Vuslat SALALI Kartografya Ders Notu. Ferruh Yıldız Harita çizimi, Nobel yayınevi
Ödevler 10 adet ölçü krokisi ve aplikasyon bilgileri.
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri