Ders Adı İleri Sayısal Elektronik
Ders Kodu ELO-3255
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. AHMET RIFATGÖRGÜN
Dersin Yardımcıları YOK
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gömülü Elektronik Sistemler ve Mikrodenetleyiciler Texas Instruments MSP430 MSP430'da Basit Bir Tur MSP430 İşlemcinin Mimarisi. İşlevler, Kesintiler ve Düşük Güç Modları Dijital Giriş, Çıkış ve Ekranlar Dijital Giriş, Çıkış ve Ekranlar Dijital Giriş, Çıkış ve Ekranlar Karışık Sinyal Sistemleri: Analog Giriş ve Çıkış Karışık Sinyal Sistemleri: Analog Giriş ve Çıkış İletişim İletişim İletişim
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Gömülü elektronik sistemleri tanıtmak, MSP 430 tipi mikrodenetleyicileri ve mimarilerini açıklamak, Fonksiyon, kesme ve düşük güç modunu açıklamak, GPIO uygulamaları yapmak, ADC, DAC uygulamaları yapmak, Seri haberleşme ve LCD uygulamaları yapmak
No Dersin Kazanımları  
1 1) Multivibratör ve Flip – Flop kavramlarını anlama, farklarını kavrama
2 2) Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri anlama
3 3) Sayıcıları, Sayıcı çeşitlerini kavrama
4 4) Sayıcı tasarımlarını yapabilme
5 5) Kaydedicileri ve kaydedici çeşitlerini anlayabilme
6 6) Kaydedicilerin kullanılma yerlerini açıklayabilme
7 7) Bellek (Hafıza) Devrelerini, bellek çeşitlerini açıklayabilme
8 8) Belleklerin kapasitelerini artırma işlemini kavrama
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Gömülü Elektronik Sistemleri ve Mikrodenetleyiciler.
2 The Texas Instruments MSP430
3 MSP430' nın Basit Açıklanışı
4 MSP430 işlemcinin Mimari Yapısı
5 Fonksiyonlar, Kesmeşler ve Düşük Güç Modları
6 Sayısal Giriş, Çıkış, ve Displayler
7 Sayısal Giriş, Çıkış, ve Displayler
8 Sayısal Giriş, Çıkış, ve Displayler
9 Karışık Sinyal Sistemleri: Analog Giriş ve Çıkış
10 Karışık Sinyal Sistemleri: Analog Giriş ve Çıkış
11 Haberleşme
12 Haberleşme
13 Haberleşme
14 Haberleşme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 4
2 Endüstriyel elektronik alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 4
3 Endüstriyel Elektronik alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 4
4 Endüstriyel Elektronik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 4
5 Endüstriyel elektronik alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 3
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 5
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 4
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılımları kullanabilmek. 5
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 3
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 3
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu MSP MİKRODENETLEYİCİLERİN TEMELLERİ- JOHN DEVIES
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler MSP4340 LAUNCPAD İLE GİRİLEN BİR ANALOG GERİLİMİ ADC İLE DİJİTALE ÇEVİRME VE UART SERİ HABERLEŞME İLE LCD' YE GÖNDERME
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri