Ders Adı Korunan Alanlar, Yönetimi ve Planlanması
Ders Kodu BTK-3109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Gökhan AYDIN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye?nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Orman içi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Korunan Alanlar'ın bazı temel prensiplerini anlamak ve geliştirmek, Türkiye'nin Korunan Alanları tanımak ve öğrenmek, Türkiye Korunan Alanları'nın nasıl planlanıp ve yönetildiği hakkında bilgi sahibi olmak, Milli park, tabiat parkı, tabiat anıtı, tabiatı koruma alanı, yaban hayatı geliştirme sahası ve Ramsar alanları öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Korunan alan kavramını öğrenmek
2 2. Bir alan nasıl korunur bilir
3 3. Türkiye’deki korunan alanlar hakkında fikir sahibi olmak
4 4. Korunan alan planlaması yapabilmek
5 5. Türkiye'nin korunan alanlarını öğrenmek
6 6. Milli parklar kavramını öğrenmek
7 -
8 -
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Doğal miras, biyolojik çeşitlilik, biyocoğrafik bölgeler, karasal biyomlar,WWF-ekolojik bölgeler, Korunan Alanlar kavramı
2 Korunan alanlar ve Korunan Alanların tefrik amaçları ve kriterleri
3 Korunan alanların belirlenmesi ve Korunan alanlarda planlama
4 Korunan alanlarda geliştirme esasları ve Korunan Alanların yönetimi, yönetim ilke ve tipleri
5 Korunan alanlarda rekreasyon ve turizm, Ziyaretçi yönetimi, taşıma kapasitesi ve ziyaretçi hizmet desteği
6 Korunan alanlara yönelik tehditler, tehditlerin sınıflandırılması, tehditlerin yönetimi ve alanların korunması
7 Türkiye’nin korunan alanları; Milli parklar, tabiat parkları, tabiatı koruma alanları ve tabiat anıtları tanıma ve öğrenme
8 Türkiye’nin korunan alanları; Milli parklar, tabiat parkları, tabiatı koruma alanları ve tabiat anıtları tanıma ve öğrenme
9 Türkiye’nin korunan alanları; Milli parklar, tabiat parkları, tabiatı koruma alanları ve tabiat anıtları tanıma ve öğrenme
10 Türkiye’nin korunan alanları; Milli parklar, tabiat parkları, tabiatı koruma alanları ve tabiat anıtları tanıma ve öğrenme
11 Biyogenetik rezerv alanları, orman içi dinlenme yerleri ve yol kenarları
12 Korunan Alanlarda küresel mirasın önemi, kültürel yerler ve peyzaj alanları
13 Korunan Alanlar için destek sağlanması, Üniversiteler,kamu kurum ve kuruluşlarının, sivil toplum kuruluşlarının ve halkın desteği,
14 Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgilidir 1
2 Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilir ve etkin iletişim becerisine sahiptir 4
3 Orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir 1
4 Bilgisayar ve internet teknolojileri kullanabilme bilgisine sahiptir. 1
5 Bitkileri botanik özellikleriyle tanır. 1
6 Bitki yetiştiriciliği ve bu bitkilerden sekonder metabolit elde etme aşamalarında bilgilidir. 1
7 Kaliteli tohumluk ve çelik üretimi konusunda bilgilidir. 1
8 Yetiştiricilik sırasında karşılaşılabilecek hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri konusunda bilgilidir. 1
9 Bitkilerin yetiştirilmesi sırasında kültürel işlemler, bakım işleri ve hasat işlemlerinde kullanılan makine, araç ve gereçler konusunda bilgi sahibidir. 1
10 Biyoteknolojinin bitki üretiminde kullanımı konusunda bilgilidir. 1
11 Hastalık ve Zararlılarla ilgili savaşım metodlarını iyi derecede bilir. 1
12 Bitkilerden elde edilen ürünlerin ambalajlanması, muhafazası, pazarlanması ve standardizasyonu konularında bilgi sahibidir. 1
13 Zararlı ve hastalıklara karşı uygulanacak olan pestisitleri iyi derecede bilir ve uygular 1
14 Proje hazırlanması sırasında ön etütler, projelenmeye esas olan faktörlerin belirlenmesi, fizibilitenin hazırlanması, değerlendirilmesi konusunda bilgilidir. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 1 10
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum 1 2 2
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 70    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
Diğer Kaynaklar Türkiye’nin Önemli Kuş Alanları, Dicle Tuba KILIÇ ve Güven EKEN, Doğa Derneği, Ankara, 2004 Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006 BAŞKENT, E. Z., Orman Amenajman Planlarının Ekosistem Tabanlı ve Çok Amaçlı Planlanması (Etçap) ve Uygulanmasına Yönelik Eylemler, Türk Ormancılığında Uluslar arası Süreçte Acil Eyleme Dönüştürülmesi Gereken Konular-Mevzuat ve Yapılanmaya Yansımaları, Orman Mühendisleri Odası Sempozyumu, 22-24 Aralık, 2005, Antalya. • Isparta Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Başmühendisliği Arşivi, 2001. Isparta İli Sınırları İçindeki Korunan Alanlar, 10s. • BAKIR, Ö. 1985. Çayır ve Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 947, Ders Kitabı: 272, ANKARA, 229s
Materyal
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri