Ders Adı Sulama Teknikleri
Ders Kodu BHU-3134
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. öğr. Üyesi Bekir Atar
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Toprak bitki su ilişkisi, Sulama suyu hesaplamaları, Arazinin sulamaya hazırlanması, sulama yöntemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sulama ve sulama yöntemleri ile ilgili temel toprak, bitki, su ilişkisi prensiplerinin öğretilmesi ve uygun sulama yöntemleri hakkında bilgilendirerek su kaynaklarının etkin kullanımının sağlanması
No Dersin Kazanımları  
1 1- Toprakların tarla kapasitesi, solma noktası ve hacim ağırlığı analizlerini yapar, faydalı su tutma kapasitesini hesaplar.
2 2- İnfiltrasyon testi yapar ve infiltrasyon hızını hesaplar.
3 3- Bitki su tüketimini hesaplar.
4 4- Sulama suyu ihtiyacını hesaplar.
5 5- Sulama zaman planlaması yapar.
6 6- Arazi ve bitkiye göre uygun sulama yöntemini hesaplar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sulamanın tanımı, önemi, yararları ve Türkiye’de toprak ve su kaynaklarının genel durumu
2 Sulama sistemlerinin özellikleri
3 Sulama yönünden bazı önemli toprak özellikleri
4 Sulama yönünden önemli toprak nemi sabiteleri ve toprak neminin ölçülmesi
5 Toprağın su alma hızı (İnfiltrasyon)
6 Bitki su tüketimini etkileyen faktörler.
7 Bitki su tüketiminin saptanması.
8 Sulama randımanı, etkili yağış ve sulama suyu ihtiyacı
9 Sulama yönteminin seçiminde etkili olan faktörler
10 Yüzey sulama yöntemi
11 Uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi
12 Yağmurlama sulama yöntemi
13 Damla sulama yöntemi
14 Ağaç altı mikro yağmurlama sulama yöntemi, sızdırma sulama yöntemi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgilidir 1
2 Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilir ve etkin iletişim becerisine sahiptir 1
3 Orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir 1
4 Meyve, Bağ ve Süs Bitkilerini bilimsel ve yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır, yetiştirir, pazarlar ve depolar. Meyve ıslahı konusunda bilgi sahibidir. 1
5 Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, bitki ekolojisi ve çevre sorunları ile organik tarım ilkeleri konularında temel bilgiye sahip olur. 1
6 Meyve, Bağ ve Süs Bitkilerinin fidanlarını çoğaltır, depolar, pazarlar ve sertifikasyonunu yapar. Tohumculuk tekniği hakkında bilgi sahibidir. 1
7 Sulama metodları, toprak tipleri ve toprak işleme, gübre çeşitleri ile bitki besleme ve gübreleme, konularında bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. 2
8 Meyve, Bağ ve Süs Bitkilerinin hastalık ve zararlıları ile yabancı otları tanır ve mücadelesini yapar. 1
9 Yetiştiricilik faaliyetlerinde kullanılan tarım alet ve makinelerini tanır ve kullanır. 3
10 Bahçe tarımı yapan işletmelerinin üretim planlaması ve projelendirme işleriyle, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. 2
11 Yetiştiricilik, pazarlama ve depolama faaliyetleri sırasında karşılaşılabilecek problemlerin çözümüne yönelik olarak, problemi ve kapsamını tanımlar, mevcut olanakları değerlendirir, problemlerin çözümü için alternatif stratejiler geliştirir ve problemi en uygun yöntemle çözer. 1
12 Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma, paylaşma becerilerine sahip olurlar. 1
13 Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir ve raporu, hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır ve takım çalışması yapar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 62    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Güngör Y., Erözel A.Z., Yıldırım O. 2002. Sulama. A.Ü. Zir. Fak. Yayın No: 1525, Yardımcı Ders Kitabı No: 478. Ankara. öğrenci bilgi sisteminde yüklü ders sunumları
Diğer Kaynaklar Güngör Y., Erözel A.Z., Yıldırım O. 2002. Sulama. A.Ü. Zir. Fak. Yayın No: 1525, Yardımcı Ders Kitabı No: 478. Ankara. öğrenci bilgi sisteminde yüklü ders sunumları
Materyal
Dökümanlar Güngör Y., Erözel A.Z., Yıldırım O. 2002. Sulama. A.Ü. Zir. Fak. Yayın No: 1525, Yardımcı Ders Kitabı No: 478. Ankara. öğrenci bilgi sisteminde yüklü ders sunumları
Ödevler İşlenen konularla ilgili bazı haftalarda ödevlendirmeler
Sınavlar Ara sınav+Final sınavı yapılacaktır. Verilen ödevler değerlendirilecektir
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri