Ders Adı Meyve Anaçları ve Anaç Kalem İlişkisi
Ders Kodu FDY-3353
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Sultan Filiz GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Meyve ağaçlarında kullanılan anaçlar, özellikleri, aşı-kalem uyuşmazlıkları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Anaç kullanımın önemi, meyve ağaçlarında kullanılan anaçlar, aşı-kalem uyuşmazlıkları
No Dersin Kazanımları  
1 1) Meyve ağaçlarının biyolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir
2 2) Aşı ile çoğaltma konusunda bilgi sahibidir..
3 3) Meyve ağaçları için kullanılan anaçların özelliklerini bilir
4 4) Aşı uyuşmazlığı konusunda bilgi sahibidir
5 5) Aşı uyuşmazlığının erken tespitinin önemi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Aşı, aşının önemi, aşının yapılma amaçları, anacın ve kalemin tanımı
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
2 Kalem aşısında kaynamanın aşamaları.
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
3 Aşıda başarıyı etkileyen etmenler, aşıda başarının sınırları
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
4 Anaç ile kalem arasındaki fizyolojik ilişkiler.
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
5 Anacın kalem üzerine etkileri.
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
6 Kalemin anaç üzerine etkileri
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
7 Anaç-kalem uyuşmazlığının tanımı
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
8 Uyuşmazlık belirtileri
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
9 Uyuşmazlık tipleri
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
10 Uyuşmazlığın Nedenleri
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
11 Uyuşmaz kombinasyonların düzeltilmesi
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
12 Ara anaç kullanımı
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
13 Anaç kullanımının önemi
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
14 Bazı önemli meyve türlerinde kullanılan anaçlar ve özellikleri
  Ön Hazırlık: 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgilidir 1
2 Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilir ve etkin iletişim becerisine sahiptir 1
3 Orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahiptir 1
4 Meyve, Bağ ve Süs Bitkilerini bilimsel ve yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır, yetiştirir, pazarlar ve depolar. Meyve ıslahı konusunda bilgi sahibidir. 1
5 Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, bitki ekolojisi ve çevre sorunları ile organik tarım ilkeleri konularında temel bilgiye sahip olur. 1
6 Meyve, Bağ ve Süs Bitkilerinin fidanlarını çoğaltır, depolar, pazarlar ve sertifikasyonunu yapar. Tohumculuk tekniği hakkında bilgi sahibidir. 5
7 Sulama metodları, toprak tipleri ve toprak işleme, gübre çeşitleri ile bitki besleme ve gübreleme, konularında bilgiye sahip olur ve uygulamasını yapar. 1
8 Meyve, Bağ ve Süs Bitkilerinin hastalık ve zararlıları ile yabancı otları tanır ve mücadelesini yapar. 1
9 Yetiştiricilik faaliyetlerinde kullanılan tarım alet ve makinelerini tanır ve kullanır. 1
10 Bahçe tarımı yapan işletmelerinin üretim planlaması ve projelendirme işleriyle, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. 1
11 Yetiştiricilik, pazarlama ve depolama faaliyetleri sırasında karşılaşılabilecek problemlerin çözümüne yönelik olarak, problemi ve kapsamını tanımlar, mevcut olanakları değerlendirir, problemlerin çözümü için alternatif stratejiler geliştirir ve problemi en uygun yöntemle çözer. 1
12 Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma, paylaşma becerilerine sahip olurlar. 1
13 Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir ve raporu, hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır ve takım çalışması yapar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 4 4
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 80    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Özçağıran, R., 1974. Meyve Ağaçlarında Anaç ile Kalem Arasındaki Fizyolojik İlişkiler. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No 243. 2. Kaşka, N., Yılmaz, M., 1987. Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği (Çeviri), Ç. Ü.,Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 52, Adana 3. Ağaoğlu ve ark. 2000. Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniv. Ziraat Fak.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri