Ders Adı Ağaçlandırma Tekniği
Ders Kodu ORM-3201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Yunus Eser
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Temel kavramlar, Ağaçlandırmanın tarihçesi ve önemi, Ağaçlandırma faaliyetlerinin planlanması, Arazi hazırlığı ve toprak işleme yöntemleri, Ekim ve dikim yoluyla ağaçlandırma, Ağaçlandırmada koruma ve bakım, Özel nitelikle ağaçlandırmalar, İki arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çeşitli amaçlarla yapılan ağaçlandırma faaliyetlerini planlama ve uygulama tekniklerini öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Ağaçlandırmanın ulusal ve uluslararası önemini değerlendirir
2 2. Ağaçlandırma faaliyetlerini planlar
3 3. Ekim-dikim yöntemlerini açıklar ve uygun yöntem seçimini yapar
4 4. Yetişme ortamlarına uygun arazi hazırlığı ve toprak işleme yöntemlerini açıklar ve yürütür
5 5. Ekim ve dikimle ağaçlandırma faaliyetlerini yürütür
6 6. Ağaçlandırma başarısını tespit eder
7 7. Özel nitelikle ağaçlandırmaları açıklar
8 8. Ağaçlandırılan sahalarda bakım ve koruma iş ve işlemlerini yürütür
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ağaçlandırmada genel kavramlar, ağaçlandırmanın ulusal ormancılığımızdaki ve dünyadaki yeri ve önemi
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 1-21 s.
2 Amaçlarına göre ağaçlandırma türleri
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 408-532 s.
3 Ağaçlandırmanın planlanması ve etüd çalışmaları
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 113-160 s.
4 Arazi hazırlığı ve toprak işleme
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 161-232 s. Genç, 2004: 25-48 s.
5 Arazi hazırlığı ve toprak işleme
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 161-232 s. Genç, 2004: 25-48 s.
6 Ekim yoluyla ağaçlandırmanın genel esasları
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 233-249 s.
7 Ekim yöntemleri
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 249-264 s.
8 Dikim yoluyla ağaçlandırmanın genel esasları
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 265-316 s.
9 Dikim yöntemleri
  Ön Hazırlık: Ürgenç, 1998: 317-382 s.
10 Günübirlik arazi-alan çalışması
11 Ağaçlandırmada başarı tespiti
  Ön Hazırlık: Genç, 2006: 46-55 s.
12 Ağaçlandırma sahalarında koruma ve bakım
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 533-580 s.
13 Özel nitelikli ağaçlandırmalar
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998: 384-532 s.
14 Günübirlik arazi-alan çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 5
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 3
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 3
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 2
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 2
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 3
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 5 5
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 116    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ürgenç, S., 1998. Ağaçlandırma Tekniği. İÜ Orman Fakültesi Yayını No. 441, İstanbul
Diğer Kaynaklar 1. Genç, M., 2004: Silvikültür Tekniği. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, No. 46, Isparta 2. Genç, M., 2006: Silvikültürel Uygulamalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, No. 68, Isparta 3. Gezer A.,ve Yücedağ C, 2006. Ormancılıkta Ekim Ve Dikim Yoluyla Ağaçlandırma Tekniği. SDÜ Yayın No. 634, Isparta 4. Saatçioğlu F. 1970. Suni Orman Gençleştirmesi Ve Ağaçlandırma Tekniği. Üçüncü baskı, İÜ Orman Fakültesi Yayın No. 152, İstanbul 5. Ürgenç, S., 1998. Genel Plantasyon ve Ağaçlandırma Tekniği. İkinci baskı. İÜ Orman Fakültesi Yayın No. 444, İstanbul 6. Ürgenç S.İ. ve Çepel N., 2001. Ağaçlandırmalar için tür seçimi, tohum ekimi ve fidan dikiminin pratik esasları, Tema vakfı yayınları 7. Yahyaoğlu, Z., 1994: Ağaçlandırma Tekniği Ders Notu. KTÜ Orman Fakültesi Yayını, Ders Teksirleri Serisi No. 44, Trabzon
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri