Ders Adı İstatistik Analiz ve Kalite Kontrol
Ders Kodu ORM-3150
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İstatistiğin tanımı, önemi ve istatistikle ilgili temel kavramlar, istatistik verilerin düzenlenmesi ve frekans dağılımları, ortalamalar, dağılım ölçüleri, teorik dağılımlar, örnekleme tekniği, parametrik ve parametrik olmayan önemlilik testleri, varyans analizi, korelâsyon ve regresyon analizi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin, istatistiksel yöntemleri kullanabilme, doğru yöntemi seçebilme ve sonuçları doğru yorumlayabilme becerisi kazanmak.
No Dersin Kazanımları  
1 1-Temel istatistiksel kavramları tanımlar ve açıklar
2 2-Verileri özetleyen istatistiksel yöntemleri kullanır
3 3-Bağımsız veri gruplarını istatistiksel olarak karşılaştır
4 4- Verilerine uygun istatistiksel yöntemi seçer
5 5-Tek değişkenli parametrik testleri uygular ve bunların sonuçlarını yorumlar
6 6-Tek değişkenli parametrik olmayan testleri uygular ve bunların sonuçlarını yorumlar
7 7-Gerçek bir problemi istatistiksel olarak formüle eder, SPSS ve benzeri programlar ile çözer
8 8-Elde ettiği sonuçları yorumlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İstatistiğin tanımı, kulanım alanları
  Ön Hazırlık: Yıldız, N. ve Bircan, H. 1994: 1–8 s.
2 Tanımlayıcı İstatistikler, Örneğin incelemesi
  Ön Hazırlık: Kalıpsız, A. 1981: 196–221 s.
3 Yer ve Dağılım Ölçüleri (Ortalamalar)
  Ön Hazırlık: Eler,Ü. 2002: 30–50 s.
4 Yer ve Dağılım Ölçüleri (Dağılım Ölçüleri)-Devam
  Ön Hazırlık: Eler, Ü. 2002: 30–50 s.
5 İhtimaller
  Ön Hazırlık: Yıldız, N. ve Bircan, H. 1994: 56–70 s.
6 İhtimal Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılışlar)
  Ön Hazırlık: Çakıcı, M. 1991: 81–114 s.
7 Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları
  Ön Hazırlık: Yıldız, N. ve Bircan, H. 1994: 97–102 s.
8 Tahmin Teorisi
  Ön Hazırlık: Çakıcı, M. 1991: 148–174 s.
9 Hipotez Testleri
  Ön Hazırlık: Yıldız, N. ve Bircan, 1994: 120–150 s.
10 Ki Kare testleri
  Ön Hazırlık: Yıldız, N. ve Bircan, 1994: 151–161 s.
11 Non-parametrik Testler
  Ön Hazırlık: Yıldız, N. ve Bircan, 1994: 167–172 s.
12 Varyans Analizi
  Ön Hazırlık: Eler, Ü. 2002: 53–88 s.
13 Regresyon Analizi
  Ön Hazırlık: Eler, Ü. 2002: 104–115 s
14 Korelâsyon Analizi
  Ön Hazırlık: Eler, Ü. 2002: 115–127 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 1
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 1
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 3
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 4
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 1
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 1
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Yıldız, N. ve Bircan H. 1994. Uygulamalı İstatistik, Atatürk Üniversitesi Yayınları No:704. 2. Kalıpsız, A. 1981. İstatistik Yöntemler, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 294. 3. Eler, Ü., 2002. Ormancılık Biyometrisi, SDÜ Orman Fakültesi Yayın No:21. 4. Çakıcı, M. 1991. Temel İstatistik, Emek matbaası, Manisa.
Diğer Kaynaklar 1. Batu, F. 1995. Uygulamalı İstatistik Yöntemler, KTÜ Orman Fakültesi yayın No:22. 2. Püskülcü, H. Ve İkiz, F. 1989. İstatistiğe Giriş, Bilgehan Basımevi, İzmir. 3. Moore, D.S. and McCabe, G.P., 1993. Introduction of the Practice of Statistics, W.H. Freeman and Company, New York. 4. Akar, M. ve Şahinler, S. 1997. İstatistik, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel yayın No:74, Adana. 5. Akdeniz, F. 1999. Olasılık ve istatistik, Nobel yayınları
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Ders notları yanında, öğrencilerden dersin konusu ile ilgili konularda kısa ödevler hazırlamaları beklenir.
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri