Ders Adı Ormancılıkta İletişim
Ders Kodu ORM-3146
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İsa Yavilioğlu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Birinci modül olan ?Bireysel İletişim? konulu bölümde sözlü iletişim kurma, yazılı iletişim kurma ve sözsüz iletişim kurma konularına değinilmektedir. Son modül olan ?Örgütsel İletişim? konulu bölümde ise biçimsel (formal) iletişim kurma, biçimsel olmayan (informal) iletişim kurma ve örgüt dışı iletişim kurma konularına yer verilmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Bireysel iletişim kurabilmeli
2 Örgütsel iletişim kurabilmeli
3 Orman yangınları yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olma
4 iletişimin çok yönlü anlamını kavrama
5 protokol kurallarını kavrama
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sözlü İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
2 Sözlü İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
3 Yazılı İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
4 Yazılı İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
5 Yazılı İletişim kurmak Sözsüz İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
6 Sözsüz İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
7 Sözsüz İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
8 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
9 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
10 Biçimsel (Formal) İletişim kurmak Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
11 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
12 Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
13 Örgüt dışı iletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
14 Örgüt dışı iletişim kurmak
  Ön Hazırlık: Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 2
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 1
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 2
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 2
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 2
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 2
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 101    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim elemanının ders notları
Diğer Kaynaklar Öğretim elemanının ders notları
Materyal
Dökümanlar Öğretim elemanının ders notları
Ödevler
Sınavlar arasınav,9. hafta 1 tane yarıyıl sonu sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri