Ders Adı Biyolojik Çeşitlilik
Ders Kodu ORM-3119
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Gürel DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Biyolojik çeşitliliğinin temel kavramları, Biyolojik çeşitlilik, alfa çeşitliliği, beta çeşitliliği, gama çeşitliliği hesabında kullanılan indisler, Biyolojik çeşitlilik ile yetişme ortamı arasındaki ilişkilerin tespit ve değerlendirmesi, Biyoçeşitliliğin izlenmesi, korunması ve geliştirilmesine yönelik yöntem ve uygulamalar, İki arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Biyolojik çeşitliliğin tespitini ve biyoçeşitlilik üzerinde etkili olan faktörleri öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 Biyolojik çeşitliliği özetler
2 Tür çeşitliliğini açıklar
3 Yapısal çeşitliliği açıklar
4 Fonksiyonel çeşitliliği açıklar
5 Taksonomik çeşitliliği açıklar
6 Biyolojik çeşitlilik ile çevresel faktörler arasındaki ilişkileri belirler ve yorumlar
7 Biyolojik çeşitliliğinin korunması ve geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirir, önlemler alır
8 Orman ekosistemlerinde meydana gelen değişimleri yorumlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Biyolojik çeşitliliğe ait temel kavramlar
2 Biyolojik çeşitlilik envanter yöntemleri
3 Alfa tür çeşitliliğinde kullanılan indisler
4 Beta ve Gama tür çeşitliliklerinde kullanılan indisler
5 Yapısal çeşitliliğin hesabı
6 Fonksiyonel çeşitliğin hesabı
7 Taksonomik çeşitlilik hesabı
8 Yeryüzü şekli özelliklerinin tanımı ve envanteri
9 Arazi yapısal çeşitliğinin tanımı ve hesabı
10 Günübirlik arazi-alan çalışması: Toprak özelliklerinin belirlenmesi
11 Biyolojik çeşitlilik ile çevresel faktörler arasındaki ilişkiler
12 Biyolojik çeşitliliğin haritalanması
13 Biyolojik çeşitliliğin izlenmesi
14 Günübirlik arazi-alan çalışması: Biyolojik çeşitliliğin korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamalar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Önemli yerli ve egzotik orman ağaç türleri ile süs bitkilerini bilimsel, yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanımak 5
2 Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olmak 4
3 Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak, bilgi toplamak, rapor haline getirmek ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatmak, takım çalışması yapar. 5
4 Ormanların geliştirilmesini, usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif zararlılara karşı korumak ve gerekli kontrolleri yaptırmak. 5
5 Asli ve tali orman ürünlerinin; üretim, taşıma, depolama, iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırmak 4
6 Ormanların, devamlılığını sağlayacak şekilde, teknik ve ekonomik icaplara göre idare edilmesi ve işletilmesinde görev almak. 3
7 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yararlanmak, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanmak. 4
8 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavramak. 4
9 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanımak, bunlar arasındaki ilişkileri yorumlamak ve yaban hayatı konusunda bilgiye sahip olmak. 4
10 Odun dışı orman ürünlerinin tanınması, yetiştiriciliği, envanteri ve üretimi konusunda bilgiye sahip olmak. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 1 20
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 2 8 16
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Maclaurin, J. and Sterenly, K., 2008. What is Biodiversity. The University of Chicago Pres., ISBN-13-978-0-226-50080-5, 217 p., London.
Diğer Kaynaklar 1. Maclaurin, J. and Sterenly, K., 2008. What is Biodiversity. The University of Chicago Pres., ISBN-13-978-0-226-50080-5, 217 p., London.
Materyal
Dökümanlar 1. Maclaurin, J. and Sterenly, K., 2008. What is Biodiversity. The University of Chicago Pres., ISBN-13-978-0-226-50080-5, 217 p., London.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri