Ders Adı Ormancılıkta Pazarlama
Ders Kodu ORM-3117
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İsa YAVİLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama kavramı, Tarihsel gelişim süreci içinde pazarlamanı yeri, Pazarlama ve etik, Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi, İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri, Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler, Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri, Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları, Etkili iletişim stratejileri, Pazarlama karmalarının pazarlama stratejilerine dönüştürülmesi ve alternatif stratejilerin oluşturulması, Uluslararası pazarlama, Hizmet ve fikir pazarlaması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Orman işletmelerinin makro ve mikro çevresini, pazarlama ve pazarlamaya ilişkin temel kavramları, pazarlama karmasının elemanlarını, modern pazarlama anlayışı ve küresel gelişmeler ışığında yeni yaklaşımları öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Pazarlama temel kavramlarını açıklar
2 2. Pazarlama karmasının elemanlarını sıralar
3 3. Pazarlama karmasının elemanlarını işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirerek işletme başarısının sağlanmak amacıyla kullanır ve yeni pazarlama anlayışları geliştirir
4 4.İşletme içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişimi sağlar
5 5.Orman işletmelerinin pazarlama karmasını açıklar
6 6.Tutundurma araçlarını orman işletmelerinde kullanır
7 7.Orman işletmelerinde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını açıklar
8 8.Pazarlama ile ilgili hususlarda yaşam boyu öğrenmeyi açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders amaç ve hedeflerinin tanıtımı, pazarlama ve temel kavramlarına giriş
  Ön Hazırlık: 1.İlter, E. ve Ok, K., 2004: 103-121 s. 2. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: 5-27 s.
2 Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama ve etik, işletmenin mikro ve makro çevresi, stratejik pazarlama yönetimi
  Ön Hazırlık: 1. İlter, E. ve Ok, K., 2004: 100-150 s. 2. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: 5-27 s.
3 Pazar tanımlaması ve çeşitleri, tüketici davranışı ve etkili sosyo kültürel, psikolojik, kişisel değişkenler, İşletme-tüketici ilişkileri
  Ön Hazırlık: 1. İlter, E.ve Ok, K., 2004: 120-170 s. 2. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: 32-66 s.
4 Orman ürünleri satış zamanı ve yöntemleri
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K. 2004: 327-383 s.
5 Mal/mamul sınıflandırmaları, mal karması, mamul hayat dönemi, ormancılık işletmelerinde mamul planlama, marka, ambalaj ve mamul politikaları
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 239-290 s.
6 Fiyat, fiyatlandırma sürecinde etkili değişkenler, fiyat belirleme yöntemleri
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 303-326 s.
7 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K. 2004: 327-373 s.
8 Kanal seçimi ve etkili değişkenler, orman işletmelerinde dağıtım
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K. 2004: 327-373 s.
9 Tutundurma kavramı, tutundurma yöntemleri
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 381-423 s.
10 Satış yönetimi ve reklam
  Ön Hazırlık: 1-Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: Bölüm 15. 2- İlter, E. ve Ok, K., 2004: 330-360 s.
11 Tanıtım ve halkla ilişkiler
  Ön Hazırlık: 1-Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: Bölüm 15-16. 2- İlter, E. ve Ok, K., 2004: 340-390 s.
12 Satış geliştirme, tutundurma karması ve ormancılık işletmelerinde tutundurma
  Ön Hazırlık: 1. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: Bölüm 15-16-17. 2. İlter, E. ve Ok, K., 2004: 390-420 s.
13 Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 431-450 s.
14 Genel değerlendirme ve yaşam boyu öğrenme stratejileri
  Ön Hazırlık: .
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 1
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 2
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 2
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 1
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 1
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 1
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 78    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7.
Diğer Kaynaklar 1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7.
Materyal
Dökümanlar 1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri