Ders Adı Korunan Alanlar
Ders Kodu ORM-3107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İsa YAVİLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye’nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Korunan Alanlar'ın bazı temel prensiplerini anlamak ve geliştirmek
No Dersin Kazanımları  
1 Ormancılık sektöründeki işleri öğrenir.
2 ormancılık işleri ile diğer işleri kıyas eder.
3 ergonomi terimini öğrenir.
4 işlerin insana uyumlandırmasının önemini anlar.
5 işlerin insan üzerindeki etkisi öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Korunan alanlar kavramı
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 1-5 pKorunan Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye. Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 1-5 s. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005.
2 Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 5-14 s. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005
3 Korunan alanlarda planlama
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 15-23. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye. BAŞKENT, E. Z., Orman Amenajman Planlarının Ekosistem Tabanlı ve Çok Amaçlı Planlanması (Etçap) ve Uygulanmasına Yönelik Eylemler, Türk Ormancılığında Uluslar arası Süreçte Acil Eyleme Dönüştürülmesi Gereken Konular-Mevzuat ve Yapılanmaya Yansımaları, Orman Mühendisleri Odası Sempozyumu, 22-24 Aralık, 2005, Antalya.
4 Korunan alanlarda geliştirme esasları
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 24-37 s. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005.
5 Korunan alanlar ve turizm
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 38-52 s. Türkiye’nin Önemli Kuş Alanları, Dicle Tuba KILIÇ ve Güven EKEN, Doğa Derneği, Ankara, 2004 Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006
6 Korunan alanlar ve avlanma
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 53-65 s. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
7 Türkiye’nin korunan alanları
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 66-80 s. Türkiye’nin Önemli Kuş Alanları, Dicle Tuba KILIÇ ve Güven EKEN, Doğa Derneği, Ankara, 2004 Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006 Isparta Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Başmühendisliği Arşivi, 2001. Isparta İli Sınırları İçindeki Korunan Alanlar, 10s
8 Milli parklar
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 81-85 s. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
9 Tabiat parkları
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 86-93s. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
10 Biyogenetik rezervler
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 94-98 s. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006
11 Tabiat anıtları
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 99-105 s. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
12 Tabiatı koruma alanları
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 106-111 s. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
13 Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 112-114 s. Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye.
14 Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri
  Ön Hazırlık: Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar (Ders Notu), Isparta, 115-119s. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005. BAŞKENT, E. Z., Orman Amenajman Planlarının Ekosistem Tabanlı ve Çok Amaçlı Planlanması (Etçap) ve Uygulanmasına Yönelik Eylemler, Türk Ormancılığında Uluslar arası Süreçte Acil Eyleme Dönüştürülmesi Gereken Konular-Mevzuat ve Yapılanmaya Yansımaları, Orman Mühendisleri Odası Sempozyumu, 22-24 Aralık, 2005, Antalya. BAKIR, Ö. 1985. Çayır ve Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 947, Ders Kitabı: 272, ANKARA, 229s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 1
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 1
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 2
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 2
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 2
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 1
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 71    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye. Korunan Alanlar Ders Notu, İsa Yavilioğlu
Diğer Kaynaklar Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye. Korunan Alanlar Ders Notu, İsa Yavilioğlu
Materyal
Dökümanlar Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, 1999, Adana-Türkiye. Korunan Alanlar Ders Notu, İsa Yavilioğlu
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri