Ders Adı Orman Bakımı
Ders Kodu ORM-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Dr. Alican ÇIVĞA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, meşcere gelişim çağları, Koru ve baltalık ormanlarında bakım teknikleri (gençlik ve kültür bakımı: sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İşletme amaçları doğrultusunda ormanların sağlığını ve devamlılığını temin etmeye yönelik teknik müdahaleleri tanıtmak
No Dersin Kazanımları  
1 Orman ekosistemlerinin dinamiklerini ve gelişim çağlarını anlamak
2 Asli ağaç türlerimizde gençlik bakımı müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak
3 Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak
4 Asli ağaç türlerimizde aralama müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak
5 Asli ağaç türlerimizde ışıklandırma, alt tesis, budama vb. müdahalelerin anlamak ve yapabilir olmak
6 Baltalık ormanlarında bakım müdahalelerini anlamak ve yapabilir olmak
7 Orman bakımı müdahalelerinin ekolojik, ekonomik, ve sosyal sonuçlarının anlamak
8 8şletme amaçlarına göre uygun bakım tekniklerini şeçebilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 1-22 s.
2 Koru ormanı meşcerelerinde bakım önlemleri
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 23-33 s.
3 Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 23-33 s.
4 Ağaç türlerine göre gençlik ve kültür bakımı uygulamaları
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 33-55 s.
5 Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 57-64 s.
6 Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 64-90 s.
7 Arazi gezisi
8 Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları, aralama biçimleri
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 91-109 s.
9 Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve tekrarlanması, aralama damgaları, yapılış zamanı ve tekniği
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 109-125 s.
10 Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 125-142 s.
11 Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 142-152 s.
12 Arazi gezisi
13 Budama, ışıklandırma ve alt tesis
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 153-187 s.
14 Baltalık ormanı meşcerelerinde bakım
  Ön Hazırlık: Genç 2007, 187-192 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Önemli yerli ve egzotik orman ağaç türleri ile süs bitkilerini bilimsel, yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanımak 2
2 Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olmak 1
3 Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak, bilgi toplamak, rapor haline getirmek ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatmak, takım çalışması yapar. 2
4 Ormanların geliştirilmesini, usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif zararlılara karşı korumak ve gerekli kontrolleri yaptırmak. 4
5 Asli ve tali orman ürünlerinin; üretim, taşıma, depolama, iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırmak 3
6 Ormanların, devamlılığını sağlayacak şekilde, teknik ve ekonomik icaplara göre idare edilmesi ve işletilmesinde görev almak. 5
7 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yararlanmak, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanmak. 3
8 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavramak. 2
9 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanımak, bunlar arasındaki ilişkileri yorumlamak ve yaban hayatı konusunda bilgiye sahip olmak. 2
10 Odun dışı orman ürünlerinin tanınması, yetiştiriciliği, envanteri ve üretimi konusunda bilgiye sahip olmak. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 85    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Genç, M. 2007. Orman Bakımı. SDÜ Yayın No: 14
Diğer Kaynaklar Genç, M. 2007. Orman Bakımı. SDÜ Yayın No: 14
Materyal
Dökümanlar Genç, M. 2007. Orman Bakımı. SDÜ Yayın No: 14
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri