Ders Adı Orman Bakımı
Ders Kodu ORM-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Samet DİRLİK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel bilgiler, meçcere gelişim çağları, ormancılıkta asli ağaç türlerin bakım yöntemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Orman alanları tanınması, orman alanlarında bakım çalışmaları, orman bakımının amacı, orman alanlarında bakım tedbirleri, meşcere gelişim çağları ve bakımları
No Dersin Kazanımları  
1 Orman Ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetim için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir
3 Yeni orman tesis edilmesi, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
4 Orman ekosisteminnin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5 Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanılabilir
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülüklerini kavrayabilir.
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir.
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Orman bakımı tanımı ve amacı, aynı yaşlı ormanlarda bakım tedbirleri
2 Aynı yaşlı ormanlarda meşcere gelişim çağları, gençlik ve kültür bakımı,gençlik ve kültür bakım yöntemleri
3 Seyreltme, karışımın düzenlenmesi, boğma tehlikesinin önlenmesi, çapalama, tamamlama
4 Azmanlarla mücadele yöntemleri, Sıklık bakımı, sıklık bakımın amacı ve önemi
5 Sıklık bakımı uygulama yöntemleri, orman bakımı açısından önemi, budama
6 Budamada kullanılacak yöntemler ve kozalak verimini arttıracak yöntemler, aralama ve amacı
7 Aralama damgaları ve yapılış zamanı, damga ekibi, aralama şekilleri
8 Selektif aralama tanımı ve uygulanışı, alçak aralama ve dereceleri, zayıf alçak aralama,mutedil alçak aralama
9 Yüksek aralama ve dereceleri, Sistamitik aralama yöntemleri
10 Işıklandırma ve yöntemleri, orman bakımı açısından önemi
11 Alt tesis, yöntemleri ve uygulama açısından önemi
12 Alt tesis kurulurken hangi yöntemler ve uygulamalar gerçekleştirilir
13 Değişik yaşlı koru ormanlarında bakım ve önemi
14 Orman Bakımı Uygulamaları Sırasında Bilinmesi Ve Göz Önünde Tutulması Gereken bazı hususlar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 1
2 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
3 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 1
5 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir. 1
6 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir. 1
7 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 1
8 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir. 1
9 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir. 1
10 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Orman bakımı ders notları
Diğer Kaynaklar Orman bakımı ders notları
Materyal
Dökümanlar Orman bakımı ders notları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri