Ders Adı Biyokimya
Ders Kodu LVT-3109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğretim Görevlisi Murat Süleyman ÇANKAYA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Karbonhidrat biyokimyası, protein biyokimyası, Lipid biyokimyası, hormon biyokimyası Vitaminler ve koenzimler, biyokimyasal test sonuçları ve temel biyokimyasal kavramlar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Biyokimyanın amacı her şeyden önce, hücrenin temel bileşenleri olan protein, karbonhidrat, lipit gibi organik bileşiklerin ve yaşamsal önem taşıyan kimyasal tepkimelerde en büyük rolü oynayan DNA nükleik asitlerin, vitaminlerin ve hormonların yapısal ve nicel çözümlemesini yapmaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
2 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
3 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
4 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
5 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
6 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
7 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
8 Günümüzde bilinen mikroorganizmalara ilaveten yeni tanımlanan ve epidemilere neden olan bakteri ve viruslar, dirençli soylarla gelişen hastane infeksiyon etkenleri, immün kompromize hastalarda görülen infeksiyonlardaki bakteriyel, fungal, viral etkenler, çoklu ilaç dirençli Mycobacterium tuberculosis’ in neden olduğu infeksiyonlar Tıbbi Mikrobiyoloji’nin çok geniş bir kapsama ve dinamik bir sürece sahip olduğunu göstermektedir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 biyokiyaya giriş
2 karbonhidrat biyokimyası
3 karbonhidrat biyokimyası
4 lipid biyokimyası
5 lipid biyokimyası
6 lipid biyokimyası
7 lipid biyokimyası
8 proteinlerin ve aminoasitlerin biyokimyası
9 proteinlerin ve aminoasitlerin biyokimyası
10 proteinlerin ve aminoasitlerin biyokimyası
11 proteinlerin ve aminoasitlerin biyokimyası
12 proteinlerin ve aminoasitlerin biyokimyası
13 Vitaminlerin ve hormonların biyokimyası
14 Vitaminlerin ve hormonların biyokimyası
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Öncelikli olarak çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri almak 2
2 Laboratuar cihazların bakımlarını düzenli yaptırmak ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlamak 3
3 Laboratuar eksiklerini belirlemek ve istekte bulunmak 3
4 Hastadan biyolojik materyalleri (kan, idrar, kültür vs.) almak 3
5 Hastadan alınan örneklerin uygun şartlarda saklanması ve muhafazasını sağlamak 4
6 Materyalleri analize hazırlamak 5
7 Materyal analizlerini ( biyokimyasal, mikrobiyolojik, patolojik hematolojik vs.) yapmak 5
8 Materyal analiz sonuçlarını kontrol etmek 5
9 Materyal analiz sonuçlarını laboratuar uzmanına ulaştırmak. 5
10 Mesleki teknolojik gelişmeleri izlemek 5
11 İnsan ve hayvan haklarını unutmadan şefkatle hastalara yaklaşmak ve psikolojilerini anlamaya gayret ederek çalışmak. 1
12 Her türlü arazi ve doğa şartında teknik donanımı kullanmak, pratik testler uygulamak, veterinerlik alanında sürü tedavisi, aşı uygulamaları konusunda hızlı ve verimli çalışmak. 3
13 Binicilik ve at yetiştiriciliği konusunda bilgiler edinmek 1
14 Hayvancılıkta verimin artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak 1
15 Hasta bakımı, ilkyardım ile hekim ve veteriner hekim tarafından önerilmiş tedavi yollarının en etkili ve hızlı biçimde uygulamak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 8 3 24
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu ResearchGate Biyokimya I Ders notları researchGate Biyokimya I Ders Notları
Diğer Kaynaklar ResearchGate Biyokimya I Ders notları researchGate Biyokimya I Ders Notları
Materyal
Dökümanlar ResearchGate Biyokimya I Ders notları researchGate Biyokimya I Ders Notları
Ödevler
Sınavlar vize- final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri