Ders Adı Meşguliyet Terapisi
Ders Kodu EHB-3261
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Veli ÖZKURT
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Meşguliyet Terapisinin Temel Kavramları, Amaçları ve Prensipleri, Nörogelişimsel Terapi Yöntemleri,Serbest Zaman ve Rekreasyon, Serbest Zaman Etkinliklerinin Bakım Sürecindeki Önemi ve Buna Yönelik Uygulamalar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Meşguliyet terapisiyle ilgili temel değerlendirme yöntemleri ve günlük yaşam aktivitelerindeki bağımlılıkları en aza indirmeye yönelik uygulamalar konularında teorik bilgi vermek, bakım sürecinde etkinliğin önemi vurgulamak ve uygulama becerisi kazandırmak
No Dersin Kazanımları  
1 1) İş ve uğraşı terapisinin temel kavramlarını ve amaçlarını bilir
2 2) Duyusal ve algısal değerlendirme yapabilir
3 3) Aktivite analizi yapabilir
4 4) Uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini bilir
5 5) Yardımcı aletler, ev adaptasyonu, ev işleri ve rehabilitasyonları konularında temel bilgi ve becerilere sahip olur
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Meşguliyet Terapisinin Tarihçesi ve Temel Kavramları
2 Meşguliyet Terapisinin Kullanım Alanları, Amaçları ve Faydaları
3 Meşguliyet Terapisinde Nörogelişimsel Terapi Yöntemleri
4 Meşguliyet Terapisinde Nörogelişimsel Terapi Yöntemleri
5 Serbest Zaman ve Rekreasyonun Amaçları, Faydaları ve Sınıflandırılması
6 Serbest Zaman ve Rekreasyon Teorileri, Fonksiyonları ve Türleri
7 Serbest Zaman Etkinliklerinin Bakım Sürecindeki Rolü
8 Psikomotor Becelerileri Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler
9 Zihinsel Becerileri Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler
10 Bakım Merkezi/Sınıf Ortamında Uygulama
11 Bakım Merkezi/Sınıf Ortamında Uygulama
12 Bakım Merkezi/Sınıf Ortamında Uygulama
13 Bakım Merkezi/Sınıf Ortamında Uygulama
14 Bakım Merkezi/Sınıf Ortamında Uygulama
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 2
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 2
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 2
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 2
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 2
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 1
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 1
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 1
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 3
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 2
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 2
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 1
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 1
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 1
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır. Dersin önemli bir bölümü önce sınıf ortamında daha sonra önceden anlaşılan huzurevi, bakım merkezi gibi kurumlardaki sakinlerle ortak etkinliklerle sürdürülecektir. Ders notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar Ders notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır. Dersin önemli bir bölümü önce sınıf ortamında daha sonra önceden anlaşılan huzurevi, bakım merkezi gibi kurumlardaki sakinlerle ortak etkinliklerle sürdürülecektir. Ders notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Materyal
Dökümanlar Ders notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır. Dersin önemli bir bölümü önce sınıf ortamında daha sonra önceden anlaşılan huzurevi, bakım merkezi gibi kurumlardaki sakinlerle ortak etkinliklerle sürdürülecektir. Ders notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri