Ders Adı İşaret Dili
Ders Kodu EHB-3154
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Esra Topaloğlu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı ........Temel seviyede Türk İşaret Dili'nin (TİD) öğretilmesi ile öğrencileri, işitme engellilerin kültür yapısı hakkında bilgilendirmek ve TİD alfabesi, temel kelimeleri ve dilbilgisi yapısı aktarılarak öğrencilere, işitme engeliler ile günlük hayatta iletişim kurma becerileri kazandırmaktır............
No Dersin Kazanımları  
1 Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgi edinir.
2 TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir.
3 Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir.
4 TİD kullanarak işitme engelli bireylerle temel düzeyde iletişim kurar.
5 Öğrenci Türk işaret dilini okulda ve toplumda temel düzeyde kullanabilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İşaret Dili ve Parmak Alfabesi
2 Aile ve Akrabalar, İlk İletişim Cümleleri
3 Okul ve Eğitim
4 Gıda ve Giyim
5 İsimler, Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlı Kavramlar
6 Duygular ve Eşyalar
7 Zaman ve Zaman Dilimleri
8 Trafik ve Taşıtlar
9 Bitkiler ve Hayvanlar
10 İş ve Meslekler
11 El Aletleri ve Makinalar
12 Spor Terimleri
13 Coğrafi Terimler
14 İşaret Dili İle Karşılıklı Konuşma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 2
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 2
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 2
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 1
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 1
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 1
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 2
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 1
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 2
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 1
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 3
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 1
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 2
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 1
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 76    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Türk İşaret Dili Sözlüğü
Diğer Kaynaklar Türk İşaret Dili Sözlüğü
Materyal
Dökümanlar Türk İşaret Dili Sözlüğü
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri