Ders Adı Sağlık Eğitimi
Ders Kodu EHB-3150
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Sevgi Deniz Doğan
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sağlık Eğitiminde Temel Kavramlar, Sağlık Eğitiminde Tarihsel Süreç, Sağlık Eğitiminin Planlanması, Bireylere Yönelik Sağlık Eğitimi, Gruplara Yönelik Sağlık Eğitimi, Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi, Sağlık Eğitimi Yöntemleri, Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar, Sağlık Eğitimi Modelleri, Sağlık Davranışı Değişikliği İle İlgili Toplumsal Modeller, Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirir.
No Dersin Kazanımları  
1 Sağlıklı birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini belirler.
2 Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini kavrar.
3 Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını değerlendirir.
4 Sağlık eğitimi toplumsal bilgi düzeyinin artmasını hedefler.
5 Toplumdan gerekli olan hizmetlerin neler olduğuna dair bilgi edinir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sağlık Eğitiminde Temel Kavramlar
2 Sağlık Eğitiminde Tarihsel Süreç
3 Sağlık Eğitiminin Planlanması
4 Bireylere Yönelik Sağlık Eğitimi
5 Gruplara Yönelik Sağlık Eğitimi
6 Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi
7 Sağlık Eğitimi Yöntemleri
8 Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar
9 Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar
10 Sağlık Eğitimi Modelleri
11 Sağlık Eğitimi Modelleri
12 Sağlık Davranışı Değişikliği İle İlgili Toplumsal Modeller
13 Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt
14 Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 2
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 2
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 2
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 3
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 3
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 2
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 2
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 1
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 3
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 2
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 4
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 2
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 3
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 1
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 95    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar Özden, M. (2014). Sağlık Eğitimi Ders Kitabı, Ankara Nobel Tıp Kitabevi.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri