Ders Adı Kişilerarası İlişkiler
Ders Kodu EHB-3109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. İnan GÜMÜŞ
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İletişim Kavramı ve Süreci, İletişimin Ögeleri, Dil, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim, Yazılı İletişim, Simgesel İletişim, Kitlesel İletişim, Kişinin Kendisi İle İletişimi, Kişilerarası İletişim, Kişilerarası İletişimin Tanımı ve Önemi, Kişilerarası İletişimin Şartları ve Özellikleri, Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreçleri, İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma, İletişim ve Algı, Dinleme ve Anlama Becerisi, İkna Süreçleri, İknaya Karşı Koyma ve Direnme Nedenleri, Empati ve İlişkili Olduğu Kavramlar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Temel iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirerek, öğrencilerin kişisel ya da mesleki yaşamlarında başarılı ilişkiler yoluyla, üretken, mutlu ve doyumlu olmalarını sağlamak için gerekli ilke, yöntem, teknik ve bilgileri aktarmak
No Dersin Kazanımları  
1 1) İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
2 2) Empati ve etkin dinlemeyi bilir
3 3) Kendini ifade edebilme becerisini kazanır
4 4) Mesleki ve kişisel eylem alanlarında etkili iletişim becerilerini kullanır
5 5) Kişilerarası ilişkilerde bireysel farklılıklara saygı duyar
6 6) Farklı gelişimsel süreçler ve sosyal roller kapsamında iletişim süreçlerini değerlendirir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İletişim Kavramı ve Süreci, İletişimin Ögeleri
2 Dil, Kültür ve İletişim
3 İletişim Modelleri
4 İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim, Yazılı İletişim, Simgesel İletişim
5 İletişim Türleri: Kitlesel İletişim, Kişinin Kendisi İle İletişimi, Kişilerarası İletişim
6 Kişilerarası İletişimin Tanımı ve Önemi
7 Kişilerarası İletişimin Şartları ve Özellikleri
8 Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreçleri
9 İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma
10 İletişim ve Algı
11 Dinleme ve Anlama Becerisi
12 İkna Süreçleri, İknaya Karşı Koyma ve Direnme Nedenleri
13 Empati ve İlişkili Olduğu Kavramlar
14 Empati Yaklaşımları, Empati Yoksunluğu ve Sosyal Beceri Olarak Empati
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 2
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 1
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 2
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 3
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 2
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 3
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 2
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 1
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 3
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 2
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 4
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 1
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 2
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 2
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylkaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylkaşılmaktadır.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri