Ders Adı Psikolojiye Giriş
Ders Kodu EHB-3106
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Aslı METİN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Psikolojinin Tarihi, Konusu, Temel Kavramları ve Amaçları, Psikolojinin Temel Yaklaşımları, Alanları ve Yöntemleri, Sağlık Psikolojisinin Alanları ve Modelleri, Gelişim Psikolojisi ve Kişilik Kuramları, Duyusal Süreçler, Algı, Bilinç, Öğrenme ve Bellek, Güdü, Motivsyon ve Duygu Türleri, Sosyal Psikoloji: Uyum, Önyargı, İtaat, Sosyal Etki, Özel ve Kırılgan Gruplara Psikolojik Destek, Bakım Hizmetlerinde Tükenmişlik Sendorumu, Ölüm ve Yas, Yaslı Bireye Yaklaşım
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencinin, insanın yaşam boyu gelişimine ve davranışlarına açıklama getiren psikolojik yaklaşımları bilerek tüm bu psikolojik süreçleri hem kendi yaşamında hem de mesleki hayatında uygulayabilmesini sağlamak
No Dersin Kazanımları  
1 1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve konusunu bilir
2 2) Psikoloji biliminin amaç, yöntem ve alanlarını bilir
3 3) İnsanın gelişim dönemlerine ilişkin kuramları bilir
4 4) Öğrenme, bellek, algı, bilinç süreçlerini bilir
5 5) Sosyal psikolojinin temel kavramlarını bilir
6 6) Bakım hizmetlerinde tükenmişlik sendromunun nedenlerini ve başa çıkma yollarını bilir
7 7) Ölüm ve yas konularının psikolojik boyutlarını bilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Psikolojinin Gelişimsel Süreci, Konusu, Temel Kavramları ve Amaçları
2 Psikolojinin Temel Yaklaşımları, Alanları ve Yöntemleri
3 Sağlık Psikolojisinin Alanları ve Modelleri
4 Gelişim Psikolojisi ve Kişilik Kuramları
5 Gelişim Psikolojisi ve Kişilik Kuramları
6 Bilişsel Psikoloji: Duyusal Süreçler
7 Bilişsel Psikoloji: Algı ve Gestalt Kuramı, Bilinç
8 Bilişsel Psikoloji: Öğrenme ve Bellek
9 Bilişsel Psikoloji: Öğrenme ve Bellek
10 Güdü, Motivasyon, Duygu ve Türleri
11 Sosyal Psikoloji: Uyum, Önyargı, İtaat, Sosyal Etki
12 Sosyal Psikoloji: Uyum, Önyargı, İtaat, Sosyal Etki
13 Bakım Hizmetlerinde Tükenmişlik Sendorumu, Pediatrik ve Geriatrik Hastaya Psikolojik Destek
14 Ölüm ve Yas, Yaslı Bireye Yaklaşım
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 2
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 2
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 2
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 3
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 2
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 2
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 1
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 1
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 2
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 2
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 2
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 2
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 1
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 1
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm (11. Baskı). Ankara: İmge Kitapevi. Bacanlı, H. ve I. Terzi, Ş. (Ed.). (2016). Yetişkinlik ve Yaşlılık: Gelişimi ve Psikolojisi (4. Baskı). İstanbul: Açılım Kitap. Burger, J. M. (2006). Kişilik (1. Basım). (İ. D. Erguvan Sarıoğlu, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları Saygılı, S. (2015). Yaşlılık Psikolojisi. İstanbul: Türdav Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri