Ders Adı Toplum Sağlığı
Ders Kodu EBR-3257
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) TUBA LORCU
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Toplumu tanılama, aile sağlığı, sağlık örgütlenmesi, aile sağlığı, toplumda grupların sağlığı (çocuk, adölesan, yetişkin, yaşlı), toplumda kronik hastalıkların yönetimi , sağlığın geliştirilmesi , erken tanı, ev ziyaretleri, evde bakım, sağlık eğitimi , çevre sağlığı konularını içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin,toplum sağlığı bilgisi ile temel halk sağlığı felsefesi doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığının sürdürülmesi ve geliştirilmesine dönük bilgi ve beceri kazanmasıdır.
No Dersin Kazanımları  
1 Sağlık, hastalık,toplum sağlığı vb. tanılar
2 Kültür ve sağlık kavramlarını bilir
3 Halk sağlığının uğraş alanlarını bilir
4 Sağlık hizmetlerini sınıflandırır
5 Ev ziyaretlerini planlayıp, uygulayabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Toplum sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığı tanımı ve kavramları
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
2 Demografi ve sağlık, sağlık göstergeleri
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
3 Epidemiyoloji
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
4 Çevre ve sağlık ilişkisi, çevre sağlığı
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
5 Çevre ve sağlık ilişkisi, çevre sağlığı
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
6 Meslek hastalıkları, iş sağlığı ve güvenliği
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
7 Halk Sağlığı açısından sağlık eğitiminin önemi
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
8 Kadın sağlığı, üreme sağlığı, aile planlaması
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
9 Kadın sağlığı, üreme sağlığı, aile planlaması
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
10 Çocuk sağlığı, adölesan sağlığı, bağışıklama
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
11 Çocuk sağlığı, adölesan sağlığı, bağışıklama
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
12 Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, yaşlılık sorunları, bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
13 Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, yaşlılık sorunları, bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
14 Halk sağlığı açısından kazalar, afetler ve afet tıbbı
  Ön Hazırlık: önerilen kaynağıokuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 3
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 3
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 2
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Sunum 1 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Hemşirelik Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri- Zafer Öztek Halk Sağlığı Temel Bilgiler - Ferdi Tanır
Diğer Kaynaklar Hemşirelik Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri- Zafer Öztek Halk Sağlığı Temel Bilgiler - Ferdi Tanır
Materyal
Dökümanlar Hemşirelik Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri- Zafer Öztek Halk Sağlığı Temel Bilgiler - Ferdi Tanır
Ödevler Dersin konularına göre özet konu hazırlanacaktır. Hazırlanan ödev kapsamında sunum hazırlanıp sunulacaktır.
Sınavlar Ara sınav ve yıl sonu sınavı verilen ödev ve sunum üzerinden notlandırılacaktır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri