Ders Adı Engelli Bakımı İlke ve Uygulamaları III
Ders Kodu EBR-3201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 11
Dersi Veren(ler) TUBA LORCU, ZİYA YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği kullanılmamaktadır. Uyku sorunu olan engellinin bakımı Engellilerde solunum sistemi uygulamaları Engellilerde sindirim sistemi uygulamaları Engellillerde üriner sistem uygulamaları Ağrı ve Stres Yönetimi Engellilerde karşılaşılabilecek sorunlar Mesleki yasal sorumluluklar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin insan özelliklerini temel insan gereksinimlerini engelli gereksinimlerini ve engelilerin sağlık problemlerini bilerek bakım hizmetlerini verebilecek ve yönetebilecek duruma gelmesi amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Uyku sorunu olan engellinin bakımı nı yapabilecek
2 Engellilerde solunum sistemi uygulamalarını yapabilecek
3 Engellilerde sindirim sistemi uygulamalarını yapabilecek
4 Engellillerde üriner sistem uygulamalarını yapabilecek
5 Ağrı ve Stres Yönetimini açıklayabilecek
6 Engellilerde karşılaşılabilecek sorunlar sayabilecek
7 Mesleki yasal sorumluluklar sayabilecek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Uyku sorunu olan engellinin bakımı
2 Uyku sorunu olan engellinin bakımı
3 Engellilerde solunum sistemi uygulamaları
4 Engellilerde solunum sistemi uygulamaları
5 Engellilerde sindirim sistemi uygulamaları
6 Engellilerde sindirim sistemi uygulamala
7 Engellillerde üriner sistem uygulamaları
8 Engellillerde üriner sistem uygulamaları
9 Ağrı ve Stres Yönetimi
10 Ağrı ve Stres Yönetimi
11 Engellilerde karşılaşılabilecek sorunlar
12 Engellilerde karşılaşılabilecek sorunlar
13 Mesleki yasal sorumluluklar
14 Mesleki yasal sorumluluklar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 4
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 4
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 3
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Devam 0 0
Uygulama 1 40
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 12 168
Ödevler 2 12 24
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 8 112
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 332    
Dersin Akts Kredisi 11    
Ders Notu Fatma Akça Ay temel hemşirelik Ankara açıkders malzemeleri
Diğer Kaynaklar Fatma Akça Ay temel hemşirelik Ankara açıkders malzemeleri
Materyal
Dökümanlar Fatma Akça Ay temel hemşirelik Ankara açıkders malzemeleri
Ödevler .
Sınavlar .
Materyal Diğer .
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri