Ders Adı Kişilerarası İlişkiler
Ders Kodu EBR-3158
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. İnan GÜMÜŞ
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İletişim Kavramı ve Süreci, İletişimin Ögeleri, Dil, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim, Yazılı İletişim, Simgesel İletişim, Kitlesel İletişim, Kişinin Kendisi İle İletişimi, Kişilerarası İletişim, Kişilerarası İletişimin Tanımı ve Önemi, Kişilerarası İletişimin Şartları ve Özellikleri, Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreçleri, İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma, İletişim ve Algı, Dinleme ve Anlama Becerisi, İkna Süreçleri, İknaya Karşı Koyma ve Direnme Nedenleri, Empati ve İlişkili Olduğu Kavramlar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Temel iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirerek, öğrencilerin kişisel ya da mesleki yaşamlarında başarılı ilişkiler yoluyla, üretken, mutlu ve doyumlu olmalarını sağlamak için gerekli ilke, yöntem, teknik ve bilgileri aktarmak
No Dersin Kazanımları  
1 İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir.
2 Empati ve etkin dinlemeyi bilir.
3 Kendini ifade edebilme becerisini kazanır.
4 Mesleki ve kişisel eylem alanlarında etkili iletişim becerilerini kullanır.
5 Kişilerarası ilişkilerde bireysel farklılıklara saygı duyar.
6 Farklı gelişimsel süreçler ve sosyal roller kapsamında iletişim süreçlerini değerlendirir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İletişim Kavramı ve Süreci, İletişimin Ögeleri
2 Dil, Kültür ve İletişim
3 İletişim Modelleri
4 İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim, Yazılı İletişim, Simgesel İletişim
5 İletişim Türleri: Kitlesel İletişim, Kişinin Kendisi İle İletişimi, Kişilerarası İletişim
6 Kişilerarası İletişimin Tanımı ve Önemi
7 Kişilerarası İletişimin Şartları ve Özellikleri
8 Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreçleri
9 İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma
10 İletişim ve Algı
11 Dinleme ve Anlama Becerisi
12 İkna Süreçleri, İknaya Karşı Koyma ve Direnme Nedenleri
13 Empati ve İlişkili Olduğu Kavramlar
14 Empati Yaklaşımları, Empati Yoksunluğu ve Sosyal Beceri Olarak Empati
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 4
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylkaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar Dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından haftalık olarak öğrenci ile paylkaşılmaktadır.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri