Ders Adı İnsan ve Davranış
Ders Kodu EBR-3131
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Hatice OĞuz
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Davranış Bilimleri, Psikolojinin Tanımı, Amacı Ve Alt Dalları, Psikolojinin Doğuşu Ve Tarihsel Gelişimi, Davranışın Biyolojik Temelleri, Öğrenme, Algılama ve Dikkat, Davranışların Kaynakları: Güdü, Dürtü, Motivasyon, Duygular ve Heyecan, Yaşam Boyunca Gelişim, Kişilik ve Kişilik Gelişimi, Psikososyal ve Duygusal Gelişim, Zihinsel Gelişim ve Psikolojik Testler, Savunma Mekanizmaları, Davranış Bozuklukları, Dil ve İletişim
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Psikoloji dersi, bireyin davranışları konusunda bilgi edinme, toplumsal ilişkilerimizi düzenleme ve geliştirmede yardımcı bir derstir. Dersin amacı; mesleki yaşamlarının temel ögesinin insan olduğunu bilen ve insan organizmasının özelliklerini, davranışlarının kaynağını ve insanla iletişim kurmak için gerekli temel faktörleri kavrayan ve uygulamalarında kullanan meslek elemanları yetiştirmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 1- Psikolojik kavramları, süreç ve teorileri açıklamak.
2 2- İnsan ve insan davranışını analiz edebilmek.
3 3- Eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek
4 4- Bireyin bilişsel, psikoseksüel ve psikosoyal gelişimini değerlendirebilmek.
5 5- Normal ve anormal davranışı ayırt edebilmek
6 6- Ruh hastasının içinde bulunduğu duygusal durumun farkında olabilme ve duygusal gereksinimlerini tanıyabilmek
7 7- Ruh hastasının ve ailesinin bütüncül yaklaşımla ihtiyaçlarını değerlendirme ve çözüm önerileri geliştirebilmek.
8 8- Edinilen bilgilerin kendi yaşamına katkılarını değerlendirebilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Davranış Bilimleri, Psikolojinin Tanımı, Amacı Ve Alt Dalları
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
2 Psikolojinin Doğuşu Ve Tarihsel Gelişimi
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
3 Davranışın Biyolojik Temelleri
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
4 Öğrenme
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
5 Algılama ve Dikkat
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
6 Davranışların Kaynakları: Güdü, Dürtü, Motivasyon
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
7 Duygular ve Heyecan
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
8 Yaşam Boyunca Gelişim
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
9 Kişilik ve Kişilik Gelişimi
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
10 Psikososyal ve Duygusal Gelişim
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
11 Zihinsel Gelişim ve Psikolojik Testler
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
12 Savunma Mekanizmaları
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
13 Davranış Bozuklukları
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
14 Dil ve İletişim
  Ön Hazırlık: 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 3
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 3
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 3
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 3
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 60 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1)Ünlü S., “Psikoloji”, Açık öğretim yayınları ISBN 975-492-422-8 1995. Eskişehir, Türkiye. 2)Öztabağ L., “Psikolojide İlk Adım”, Remzi Kitabevi, 1993. Ankara, Türkiye. 3)Köknel Ö., “Kişilik”, 10.baskı, Altın kitaplar Yayınevi, 1983. İstanbul, Türkiye. 4)Cüceloğlu D., “İnsan İnsana”, 4. Basım, Remzi Kitabevi, 1993. İstanbul, Türkiye. 5)Başaran İ.E., “Eğitim Psikolojisi”, ISBN 975-95573-2-6,Yargıcı Matbaası,1994, Ankara, Türkiye. 6) Erden M, Akman Y. , “Eğitim Psikolojisi” , ISBN 975-509-058-4 , Arkadaş yayınevi, 1997 , Ankara , Türkiye. 7) Karakuşcu M.N., “Genel Psikoloji ve Normal Davranışlar” , ISBN 975-94284-0-7, Pelin Ofset , 1999 , Ankara , Türkiye 8) Geçtan E., “Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar” , ISBN 975-14-0389-8 , Remzi Kitabevi, 1995 , İstanbul, Türkiye. 9)Öztürk O. “ Ruh Sağlığı ve Bozuklukları”, ISBN:975-93453-0-7, 9. basım, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2002 10) Köknel Ö. Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı. Hür yayınları, İstanbul, 1981.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri