Ders Adı Aile Eğitimi ve Danışmanlık
Ders Kodu EBR-3124
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Hatice OĞUZ ÖZGÜR
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; aile eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri, dünyada aile eğitim çalışmalarına ilişkin örnekler, aile eğitim programlarının hazırlanması/uygulanması ve değerlendirilmesi, kullanılan yöntem ve teknikler, erken çocukluk döneminde aile katılım çalışmaları kapsamında ailenin eğitime katılımı konularına yer verilmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Engelli bireyin gelişimi sürecinde aile katılımının öneminin kavranması dersin temel amacıdır.
No Dersin Kazanımları  
1 Türkiye'de aile çalışmalarını ve farklı uygulama örneklerini değerlendirebilir.
2 Aile eğitimi ve katılımının kuramsal temellerini ve temel kavramları açıklayabilir.
3 Aile sistemi ve yaşam döngüsünü açıklayabilir.
4 Aile sorunları ve engelli aile üyesine yönelik hizmetlere örnekler verebilir.
5 Özel gereksinimli bireyler ve aileleri ile işbirliğini açıklayabilir.
6 Özel gereksinimli bireyler ve ailelerinin ilişki dinamiklerini bilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ailenin Tanımı ve Engelli Bireylerin Aile Üzerindeki Etkisi
2 Engelli Aile Bireylerinin Tepkilerini Açıklayan Modeller
3 Engelli Bireylerin Ailelerine Sunulacak Psikolojik Destek ve Yardım Türleri
4 Engelli Bireylerin Ailelerine Sunulacak Psikolojik Destek ve Yardım Türleri
5 Engelli Bireylerin Ailelerine Sunulacak Sosyal Destek Hizmetleri
6 Engelli Bireylerin Ailelerine Sunulacak Sosyal Destek Hizmetleri
7 Engelli Çocukların Ailelerinde Aile Katılımı ve Aile Eğitimi
8 Engelli Çocukların Ailelerinde Aile Katılımı ve Aile Eğitimi
9 Engelli Bireylere Kardeşlerinin Bakım Sorumluluğu
10 Engelli Bireylerde Aile Eğitimi Uygulama Modelleri
11 Engelli Bireylerde Aile Eğitimi Uygulama Modelleri
12 Yetişkin Engelli Bireylerin Bakımları ve Bakım Sunan Ekip Üyeleri ile İşbirliği
13 Engelli Bireylerin Aileleri ile İş Birliği ve İletişim
14 Engelli Bireylerin Aileleri ile İş Birliği ve İletişim
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 1
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 6 6
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Aile Katılımı ve İşbirliği-Anadolu üniversitesi yayınları
Diğer Kaynaklar Aile Katılımı ve İşbirliği-Anadolu üniversitesi yayınları
Materyal
Dökümanlar Aile Katılımı ve İşbirliği-Anadolu üniversitesi yayınları
Ödevler Aile Katılımı ve İşbirliği-Anadolu üniversitesi yayınları
Sınavlar Aile Katılımı ve İşbirliği-Anadolu üniversitesi yayınları
Materyal Diğer Aile Katılımı ve İşbirliği-Anadolu üniversitesi yayınları
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri