Ders Adı Engellide Görülen Fiziksel Bozukluklar
Ders Kodu EBR-3118
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Ziya yıldız
Dersin Yardımcıları ***************
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Engelli bireylerde nörolojik problemler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Engelli bireylerde sık rastlanan fiziksel hastalığa sebep olan bozukluklar
No Dersin Kazanımları  
1 Fiziksel aktivite yaklaşımlarını bilmek
2 Nörolojik problemleri ayırt edebilmek
3 Nörolojik problemler kaynaklı sorunlara kolay çözümler üretebilmek
4 İnsan sinir sistemine hakim olmak
5 Engelliye fiziksel aktiviteye destekleyebilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Fiziksel hareket
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
2 Fizyoterapi değerlendirmesi
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
3 Nörolojik hastalık sınıflandırma
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
4 Ortopedi hastalık sınıflandırma
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
5 Multiple Skleroz
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
6 Hemipleji (İnme)
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
7 Omurilik yaralnaması
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
8 Cerepral palsi
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
9 Duchen Musculer Distrofi
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
10 Bechen Musculer Distrofi
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
11 Geriatrik rehabilitasyon
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
12 Düşme ve kırık
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
13 Tekrar ve ödev takibi
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
14 Tekrar ve ödev takibi
  Ön Hazırlık: Hocanın sissteme yüklediği makaleler, Google scholar'dan öğrencinin konu taraması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 4
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 40 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 3 6
Ödevler 2 3 6
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 4 5 20
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 78    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Hocanın hazırladığı zip dosyalar
Diğer Kaynaklar Hocanın hazırladığı zip dosyalar
Materyal
Dökümanlar Hocanın hazırladığı zip dosyalar
Ödevler Hasta değerlendirmesi istemleri
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri